וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים להקמת חווה להפצת טכנולוגיה ישראלית באזרבייג'אן

מאת הילה רז

30.6.2009 / 7:08

בביקורו במדינה קרא הנשיא פרס לפתח דרכים להתפלה זולה של מי ים. "המשבר הכלכלי נבע גם מחולשות אנושיות, חלק מפשיטות הרגל נגרמו בשל קוצר ראייה של האנושות", אמר



אזרבייג'אן

>> הפורום העסקי המשותף לאנשי עסקים ישראלים ואזרים נפתח אתמול באזרבייג'אן בנוכחות הנשיא שמעון פרס.



נשיא אזרבייג'אן, אילהם אלייב, הפתיע את הנוכחים ובא למפגש במקום ראש הממשלה האזרי. במשלחת הישראלית ראו בבואו הישג. אחת הדיפלומטיות הישראליות אמרה: "איראן לחצה מאוד על אזרבייג'אן לבטל את המשלחת. אלייב הושיט יד חמה לעסקים הישראלים".



פרס התייחס למשבר הכלכלי העולמי. הוא הסביר שלדעתו המשבר הנוכחי נבע מכך ש"בעשורים האחרונים לאנשים היה יותר כסף מרעיונות", לדבריו, וש"הושם דגש רב מדי על התחום הפיננסי במקום על נכסים ממשיים". פרס אמר כי המשבר נבע גם מחולשות אנושיות. לדבריו, "אני מאמין שחלק מפשיטות הרגל נגרמו לא בשל כלכלה גרועה אלא בשל קוצר ראייה של האנושות".



כדוגמה ציין פרס את קריסתה של יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס. לדבריו, החברה פשטה את הרגל בפתאומיות כי לא התאימה את עצמה למציאות. "gm היתה צריכה לבנות מכונית קטנה שמתאימה לערים", אמר.



לדברי פרס, שינוי בתפישה נחוץ גם בתחום המים. "קל יותר לייצר ילדים מאשר מים", אמר. "בעתיד יהיו יותר ילדים ממים אם לא נטפל בכך". פרס קרא לפתח דרכים להובלת מים להתפלה בים ולבחון מחדש את הפצת עתודות המים.



הנשיא הבהיר כי התבקש שלא לדבר על תעשיית הנשק, אך התייחס לנושא בעקיפין ואמר כי צה"ל צריך להיות בליגה העליונה מבחינת מחקר ופיתוח. "יש לישראל כישרונות רבים שתמכו בצבא", הוסיף. "אנחנו רואים בצבא גם מקום להתפתחות האומה". הנשיא הסביר כי תעשיית החלל והאינטרנט, שצמחו בצבא ארה"ב, משמשים כיום לצרכים אזרחיים.



הנשיא אלייב אמר שכמעט 20 חברות ישראליות פועלות כיום באזרבייג'אן. הוא כנראה לא מנה את החברות הביטחוניות, שפעילותן במדינה המוסלמית הגובלת באיראן ומאוימת על ידה מוצנעת. "בתחום האנרגיה השגנו את מה שרצינו, ואנחנו מעוניינים להרחיב את תחומי הידע בחקלאות, בתשתיות, במדע ובטכנולוגיה כדי לא להיות תלויים רק בשוק האנרגיה", אמר אלייב.



בתוך כך, שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נפגשו אתמול עם השר לפיתוח כלכלי של אזרבייג'אן. הצדדים הגיעו להסכמה עקרונית על הקמה של חווה חקלאית ניסויית באזרבייג'אן, שתהווה פלטפורמה להפצה של טכנולוגיה ישראלית.



ממשלת אזרבייג'אן רואה בפיתוח החקלאות יעד לאומי, והקצתה לכך משאבים באמצעות חברה ממלכתית שהוקמה. החווה תמומן על ידי הממשלה האזרית, אך עדיין לא ידוע מהו היקף העסקה. החברה הממלכתית תרכוש ידע ישראלי בתחומי הטכנולוגיה החקלאית, החממות, השינוע החקלאי וההובלה של מוצרים חקלאיים ומוצרי השקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully