וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשטראוס מקווים: תפוצ'יפס חדש לילדים יגדיל את נתח השוק בקטגוריה ב-1.5%

מאת עדי דברת-מזריץ

30.6.2009 / 7:08

מנכ"ל שטראוס פריטוס ליי: "להיכנס ראש בראש שוש מול במבה יביא לנו פחות תוצאות מהמהלך הנוכחי שלנו"



>> שטראוס פריטו ליי, חברת החטיפים של שטראוס, מנסה להגדיל נתחי שוק בקטגוריית החטיפים המלוחים באמצעות המותג החזק ביותר של שטראוס בקטגוריה - תפוצ'יפס. החברה משיקה בימים אלה תפוצ'יפס לילדים תחת השם תפוצ'יפס קידס, בהשקעה של 4 מיליון שקל. השקת המוצר, שפיתוחו נמשך כשלוש שנים, תכלול קמפיין בטלוויזיה ופעילות באינטרנט ובנקודות המכירה.



בניגוד לתפוצ'יפס המסורתי, תפוצ'יפס קידס הוא חטיף אפוי ולא מטוגן. קטגוריית החטיפים המלוחים נשלטת על ידי אסם עם נתח שוק של 52% עם מותגים כמו במבה, ביסלי, אפרופו ודובונים. שטראוס, השחקנית השנייה בקטגוריה, מחזיקה בנתח שוק של 34% עם המותגים תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס.

לפי נתוני החברה, מכירות שטראוס פריטו ליי גדלו ב-12% ב-2006-2008. "הצריכה הכי גדולה בקטגוריית החטיפים היא בקרב הילדים, וילדים מתחת לגיל 4 אוכלים בעיקר חטיפי בוטנים. מזה יוצא ש-22% מנתח 'הבטן של הילד' עד גיל 4 הוא שלנו, ו-75% הוא של אסם", הסבירה שלי שליט, מנכ"ל שטראוס פריטו ליי, את הסיבות להשקה.



בחברה מקווים שמהלך יגדיל את נתח השוק של תפוצ'יפס - 16.5% מהקטגוריה - ב-1.5%. "הפתרון הזה יכול להביא לנו נתח משמעותי. תיתכן קניבליזציה מסוימת למותג תפוצ'יפס, ולו בגלל שהאמהות אוכלות תפוצ'יפס עם הילדים שלהן, אבל לא יותר מ-30%-40% מהנתח של תפוצ'יפס".



מדוע החברה לא מחזקת את המותג שוש כך שיתחזק ויתחרה טוב יותר במותג המוביל של אסם - במבה?



"מהבדיקות שלנו עולה כי הנכסים שלנו הם תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס, ופחות שוש. לשוש יש פוטנציאל גדול יותר, אבל לבחור במהלך עם שוש זה אומר להיות ראש בראש מול במבה ויש לנו עוד הרבה מה לעשות באיגופים (נתח השוק של במבה הוא 25% ושל שוש 3%, לפי נתוני סטורנקסט - ע"ד). לפעמים אתה צריך לדעת להיות חכם ולא צודק. להיכנס ראש בראש שוש מול במבה יביא לנו פחות תוצאות מהמהלך הנוכחי שלנו.



"אני לא אומרת שלא נעשה את זה אף פעם. המהלך שלנו הוא ללכת דרך המותג הכי חזק שלנו, בדומה למה שאסם עשו עם במבה נוגט. לבוא ולהגיד שאנחנו נשיק מוצר שיפיל את במבה זה לא נכון ולא מציאותי. אולי תמיד נישאר מעין אנדרדוג עד שנטפל בחזית של במבה".



למרות ההשקעה הנרחבת שלכם בחטיפים והידע הרב, אתם עדיין מספר 2 בקטגוריה. אתם מתכוונים לשנות את המצב?



"האסטרטגיה של שטראוס בישראל ובעולם היא להיות מספר 1 או מספר 2 חזק, וזאת לא הקטגוריה היחידה בשטראוס שבה אנחנו מספר 2. לפני 10 שנים היה פער של 34 נקודות בינינו לבין אסם, וכיום רק של 16 נקודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully