וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגעו בנקודה הרגישה ביותר - המחיר לצרכן

אורה קורן

30.6.2009 / 7:08

תחרות חופשית



>> רשות ההגבלים העסקיים פועלת לשמירת התחרות במשק ואף להגברתה, כאשר המטרה שמאחוריה היא, במקרים רבים, להגדיל את אפשרויות הבחירה של הצרכנים ולהוזיל את המחיר שעליהם לשלם. אם יתאמתו חשדות רשות ההגבלים העסקיים, הרי שהתאחדות סוכני הנסיעות פגעה לכאורה בשורה התחתונה, שהיא הנקודה הרגישה ביותר של הרשות - המחיר לצרכן.

במקרה זה מדובר בכרטיס טיסה. התאחדות סוכני הנסיעות חשודה שניסתה לייקר את הכרטיס בדרך של תיאום מחירים בין חברות תעופה זרות הפועלות בישראל, ודווקא לקראת עונת הטיסות החמה מכולן, חופשת הקיץ.



במשך שנים היה הצרכן הטס לחו"ל שבוי בידי סוכני הנסיעות. הם שלטו כמעט בלעדית במכירת כרטיסי הטיסה, ולקוח מן השורה היה בבחינת שבוי בידיהם. חופש הבחירה שלו היה בין סוכן אחד למשנהו.



עידן האינטרנט שינה את פני הדברים. הוא מאפשר רכישת כרטיס טיסה תוך עקיפת הסוכנים והפיכתם למיותרים. הרכישות באינטרנט היו במקרים רבים במחירים נמוכים יותר ובכך היוו איום על ענף הסוכנים.



לרשות ההגבלים העסקיים התברר כי חלק מחברות התעופה המוכרות כרטיסים באינטרנט גובות עמלה, וחלקן פוטר את הצרכן מעמלות. עוד עלה מעדויות ששמעה כי התאחדות סוכני הנסיעות ניסתה להגיע למחיר אחיד של עמלת מינימום לכל כרטיס טיסה שימכרו חברות התעופה עמן עמדה בקשר. בדרך זו אמור מחיר הכרטיס לעלות, האטרקטיוויות של הרכישה באינטרנט תתפוגג כמעט לחלוטין והצרכן יחזור לסוכן.



מבחינת רשות ההגבלים מדובר כאן בעבירה לכאורה על חוק ההגבלים העסקיים בסעיף של הסדר כובל, שהענישה בגינו היא עד 3 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully