וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 החדשה הושקה; אגמון: "יהיה זינוק מטורף בשוק הרכב"

מאת דניאל שמיל

30.6.2009 / 7:08

דלק מוטורס השיקה אתמול את הדגם החדש של המכונית הנמכרת ביותר בישראל. גיל אגמון, מנכ"ל היבואנית, ניצל את הבמה לתחזית מכירות ורודה - ולמתקפה על רפורמת המיסוי הירוק



>> דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, השיקה אתמול את מאזדה 3 החדשה, מחליפתה של המכונית הנמכרת ביותר בישראל. הדגם החדש מבוסס על רצפת קודמו ומצויד באותם מנועים. עם זאת, בזכות משקל קל יותר ומרכב אירודינמי הוא מזהם פחות.



גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס, ניצל את מסיבת העיתונאים לרגל השקת מאזדה 3 כדי לפרוש את השקפותיו על מצב שוק הרכב היום. לדבריו, המכירות מתחילות לטפס - ולא בשל רפורמת המיסוי הירוק, אלא בגלל התעוררות בשוק המכוניות המשומשות.

שחר שמש, משנה למנכ"ל דלק מוטורס, הגדיר את מאזדה 3, שלא במפתיע, כ"חשובה ביותר עבורנו". היא מחליפה את מאזדה 3 הנוכחית, שמכירותיה יסתכמו ב-98,994 יחידות.



בשלב הראשון הדגם ישווק ללקוחות פרטיים בלבד. המכירה לציי רכב תתחיל בסוף אוגוסט. המחיר מתחיל ב-122.5 אלף שקל, בדיוק כמו הדגם הנוכחי, לגרסת סדאן (ארבע דלתות) עם מנוע 1.6 ליטר ברמת הגימור "קומפורט". גרסת ההאצ'בק יקרה ב-2,000 שקל, וגרסת "ספיריט" עולה 134 אלף שקל ומצוידת במנוע 2.0 ליטרים שמספק 150 כוח סוס. הגרסה לציי רכב תימכר בקבוצת הרישוי 2, ככל הנראה במחיר 115 אלף שקל (לפני הנחה).



המכונית מצוידת בבקרת יציבות ובבידוד רעשים משופר. גם בקרת האקלים אמורה להיות משופרת לעומת זו של הדגם היוצא, שספגה ביקורת.



הקו השיווקי יתבסס על הצלחת הדור הראשון, תחת הסיסמה "עכשיו טובה עוד יותר". בדלק מוטורס מספרים כי הדגם החדש הוגדר כ"אתלטי ודינמי", אך יואב חפץ, סמנכ"ל השיווק, אמר כי הנכסים העיקריים של מאזדה 3 הם "אמינות, סחירות ושמירת ערך". לדבריו, "על כך הוספנו הופעה מסוגננת וביצועיסטית".



דלק מוטורס ידועה במדיניות נוקשה של שמירה על הנחות קבועות לחברות הליסינג - אך אינה עורכת מבצעים ללקוחות פרטיים. כך שומרות המכוניות על ערך גבוה כמשומשות.







"הכוס מתמלאת"



"המגרשים של חברות הליסינג מתרוקנים", אמר אגמון אתמול, כשהסביר את תחזיותיו להתעוררות בשוק הרכב. "בתחילת השנה המחירים של חברות הליסינג עלו, וחברות ההיי-טק לא היו מסוגלות מבחינה מנטלית לשלם אותם. לחברות הליסינג לא היה מקום במגרשי המשומשות, והשוק קפא.



"ברגע שחברות הליסינג גמרו למכור את המכוניות המשומשות, הן דרשו את המכוניות בחזרה בתום העסקה. ציי הרכב היו חייבים לקבל החלטה. המגרשים התרוקנו, ועכשיו תהיה קפיצה מטורפת במכירות. הכוס מתמלאת וגולשת. זה לא קשור למיסוי הירוק: אנחנו רואים חברות שמבקשות מכוניות בחזרה, וצריך להחליף אותן בחדשות.



"רכישה ישירה של ציים מהיבואנים תישאר תופעה של השוליים בלבד. צריך לזכור שנכנסו למשבר בשיא המכירות, וגם אם הנפילה נראית גדולה, השוק חזר לממדים של 2005-2006 - 160 אלף מכוניות בשנה.



"הבעיה של חברות הליסינג בתחילת השנה לא היתה היעדר כסף. כל המימון החסר היה 2-2.5 מיליארד שקל, והיבואנים השיגו את הסכום מהר למדי ונתנו אשראי. אנחנו אפילו לא משתמשים בכל הכסף שהקצינו למימון חברות הליסינג.



"הבעיה היתה שחברות הליסינג הבינו שהמחירים שלהן לא סבירים. התחרות דפקה להם את השכל. המשבר הכניס את הענף לשפיות. גם הבנקים נבהלו סתם. חברות הליסינג זה הדבר שהכי כדאי לממן. יש להן תזרים מזומנים קבוע ונכס שקל לממש אם יש חוב. הבנקים לא הבינו שצריך לבדוק את המחיר החודשי ואת סוג הרכב, ועד כמה קל למכור אותו כמשומש. במקום זה הם בדקו את טיב הלקוח - אבל לקוח טוב מקבל תנאים טובים יותר ויכול להביא להפסדים".



אגמון תקף את רפורמת המיסוי הירוק שתיכנס לתוקף בקרוב. לדבריו, "זה היה רעיון טוב כשהוא היה מחוץ למערכת המס ונתן הטבות בסכומים מוחלטים, אבל בלהט דיוני התקציב, עם הצעקות של כולם, במקום הרעיון הנפלא קשרו את הקנס למס היחסי (כלומר הוחלט להגדיל את מס הקנייה על מכוניות; ד"ש). זה אומר שכל אבזור נוסף מתייקר. מנוע ירוק יותר הוא גם יקר יותר, וייקנס בהמון מס. הנחה במיסוי כבר לא תעזור לו.



"רשות המסים הורידה את המס בשנים האחרונות, ועכשיו המגמה התהפכה. אנחנו נראה התייקרות של מאזדה 6 בכ-10,000 שקל, וג'יפים יתייקרו ב-30 אלף שקל. בעצם חזרנו לשיטת מס לפי נפחי מנוע, כמו בשנות ה-80. נראה שכל המכוניות שעולות יותר מ-140 אלף שקל יתייקרו, ומתחת לרף הזה המכוניות יוזלו או ישמרו על מחיר דומה".



גם שווי השימוש הרציף יביא לעליית מחירים, להערכתו של אגמון. "במצב הנוכחי קבוצות השווי מורידות את המחירים", אמר. "אנחנו באים ליצרן ואומרים לו שזה הכל או כלום - שאם לא נהיה בקבוצה מסוימת, לא נמכור. בעקבות המעבר לשווי שימוש רציף, נאבד את היכולת הזאת. אני צופה שהמחירים יעלו. המחירים ליבואן בישראל הם הנמוכים ביותר בעולם כיום. החלוקה למגזרים לא תשתנה: המכוניות הקטנות אולי יגיעו ל-18% במקום 16%, אבל לא יהיו שינויים דרמטיים. אף אחד לא יעבור למכונית קטנה וידנית. מי שקובעים מה קונים בישראל ומה מציעים לציי הרכב הם רוכשי הרכב המשומש. כולם קונים מכונית שאפשר למכור כיד שנייה. אני מעריך שלא יהיה שינוי משמעותי בפלח השוק של הליסינג".



גם בתחום האנרגיה החלופית אגמון אינו מצפה לשינויים מרחיקי לכת. לדבריו, "אני סומך על מדינות ערב: תמיד כשמדברים על מכוניות חשמליות, הן מורידות את מחיר הנפט וקוברות את התוכנית לעוד כמה שנים. אני לא רואה את המכונית החשמלית מקבלת תפקיד חשוב בעשר השנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully