וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב נכנע והעביר פרוטוקולים של דירקטוריון אפריקה ישראל

מאת עמית בן-ארויה

30.6.2009 / 7:08

ההעברה התבצעה לאחר שבעל מניות בבנק לאומי ביקש את המסמכים כדי להוכיח שלבייב הסתיר מידע מהותי מהבנק ב-2006



>> בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, העביר שלשום מסמכים פנימיים של החברה, בהם גם חלקים מדיוני דירקטוריון, בנוגע לעסקה שבה רכש מניות אפריקה ישראל מבנק לאומי ב-2006. מסירה זו סיימה, כך נראה, מאבק משפטי שבו ניסה לבייב להתחמק ממסירת המידע.

בפברואר 2006 מכר לאומי 15.83% ממניות אפריקה ישראל ללבייב ב-1.1 מיליארד שקל. לטענת עזי רפאלי, בעל מניות בלאומי, שהגיש את התביעה הנגזרת בשם הבנק ב-2007, לבייב הסתיר מידע מהותי מהבנק, שלפיו שווי חטיבת הנדל"ן של החברה ברוסיה מוערך ב-3 מיליארד דולר. כתוצאה מהסתרת המידע, נטען, נמכרו המניות בשווי מופחת ונגרם לבנק נזק ישיר של 158 מיליון שקל ונזק עקיף של כ-55 מיליון שקל. שווי המניות כיום הוא 612 מיליון שקל בלבד.



תוך הליכי אישור התביעה, התפתח דיון משני מעניין: האם ניתן לחייב את לבייב להציג מסמכים רגישים מהתקופה הרלוונטית. לבייב נעמד על רגליו האחוריות וטען כי לא הוסתר מידע מהותי. לגישתו, הנכסים ברוסיה רק נרכשו באותה תקופה והיו בסיכון גבוה ובהיעדר אישורי בנייה, ולא ניתן היה לאמוד את שוויים.



בתחילת מאי השנה חייב בית המשפט העליון את לבייב לחשוף פרוטוקולים של דירקטוריון החברה ותכתובות עם בנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק לקראת העסקה. באפריקה שקלו אם לטעון לסודות מסחריים , אך בסופו של דבר הוחלט להעביר את החומר.



באי כוח התובע, עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, לא ידעו על ההחלטה שנפלה באפריקה ישראל. משחלף יותר מחודש לאחר החלטת העליון שיגרו שלשום בקשה למחיקת כתבי הטענות של לבייב כי אינו מציית לצווים שיפוטיים, כשאינו מעביר את המסמכים לעיונם. בתגובה כתב לבייב לבית המשפט כי אילו היה רפאלי טורח לפנות אליו ולא ממהר להגיש בקשה מופרכת שכזו, היה נחסך זמן יקר לבית המשפט.



שעות לאחר הגשת הבקשה למחוזי בתל אביב, נחתו על שולחן התובעים מסמכים שונים מטעם אפריקה ישראל. לבייב יוצג בידי עורכי הדין גיורא ארדינסט ורן שפרינצק. (12978/09 ,1407/07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully