וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יזמים יכולים להניע את החברות הגדולות במשבר בכל הקשור לחדשנות"

מאת אור הירשאוגה ואורי ברקוביץ'

30.6.2009 / 7:08

ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, הסביר בכנס פתוח לקהל כיצד לראות מחוץ לקופסה. למשל: להעביר מצגות לסלולרי



>> "מזכר שכתבתי ב-2005 סימן את הלידה של מערכת ההפעלה במחשוב מענן (משאבי מחשוב הנמצאים על שרתים מרוחקים והמסופקים באמצעות האינטרנט) azure", כך הגדיר שלשום, בביקורו הראשון בישראל, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט העולמית - והמחליף של ביל גייטס - ריי אוזי, את השפעתו על מהפכת המחשוב שעוברת על מיקרוסופט בשנים האחרונות. במזכר המפורסם - ככל הנראה אחת הסיבות שבגינן נבחר אוזי לתפקידו - הוא כתב לכמאה בכירים במיקרוסופט כי "רבים מהמוצרים של החברה אימצו את הפלטפורמה האינטרנטית, אך לא די בכך. המתחרים שלנו ממוקדים כמו לייזר על האינטרנט".

"משברים הם נקודות הזדמנות עבור יזמים", הוסיף שלשום אוזי. "חברות גדולות, וחברות ציבוריות במיוחד, משתדלות להתמקד בתקופות משבר בהיבטים פרגמטיים - בעיקר בשורה התחתונה - ולקצץ מהמחקר והפיתוח. היצירתיות של יזמים לעומת זאת לא ישנה, ובתקופות משבר הם יכולים להזיז את החברות הגדולות שנעות לאט מדי בכל הקשור לחדשנות".



זה היה חודש עמוס במיוחד. לאחר ביקורו בישראל של מייקל דל מייסד ענקית המחשבים דל, מרק הרד מנכ"ל hp העולמית, וצפרה כץ נשיאת אורקל העולמית, נחת לראשונה בישראל גם אוזי. את הביקור הוא פתח באירוע ענק שערכה מיקרוסופט ביום ראשון בערב בהאנגר 11 בנמל תל אביב, שנקרא thinknext, ושכלל גם תחרות סטארט-אפים.



בכנס תיאר אוזי את חזון "שלושת המסכים" של החברה, המאחד יישומים בין הפלטפורמות של המחשב, הסלולרי והטלוויזיה. "המחשבים הניידים, בין שקוראים להם בשם נטבוקים או בכל שם אחר, הביאו את המחשבים למקום שבו הם לא היו מעולם", הסביר. "פעם לאנשים היו מחשבים בעבודה ובבית - כיום הם בכל מקום. זה גורם לנו לחשוב כיצד ניתן להשתמש בהם. על החדשנות של התחום הסלולרי אני לא צריך לספר לכם. החדשנות בטלוויזיה מרגשת אותי מאוד".



אוזי אמר כי מערכת ההפעלה שעליה עובדים במיקרוסופט מנסה לגשר בין סוגי המכשירים השונים. "הפלטפורמות שיצרנו עד עכשיו היו מיועדות יותר מדי למכשירים מוגדרים. אנחנו צריכים פלטפורמות שאינן מיועדות למכשיר מסוים". ההתאמה למכשירים שונים, הוסיף, רלוונטית גם ליישומים.



"עד עכשיו, כשחשבנו על אופיס חשבנו על מחשב אישי, אבל זה לא בהכרח המכשיר הכי מתאים לעבודה - כשמנסים לעבוד על גיליון נתונים אמנם הכי נוח לעבוד על מקלדת ומסך רחב, אך כדי לצלם מצגת מהקיר ולהעביר אותה למישהו אחר יכול להיות נוח בהרבה להשתמש בסלולרי".



אוזי יישאר בישראל גם היום ומחר. יטייל עם משפחתו בישראל, ישתתף באירוע גאראז' גיקס ויבקר במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully