וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קופ"ח לאומית מקימים מטה מאבק בקרן הפנסיה הע"ל

מאת אתי אפללו

30.6.2009 / 7:08

יו"ר הקרן לשעבר מיקי צולר מסרב להחזיר את הרכב שהעניקה לו הקרן. הע"ל הולאמה על ידי המדינה ב-2008 לאחר שנתגלו בה אי סדרים בעת שנוהלה על ידי צולר והמנכ"ל לשעבר ציון כהן



>> עובדי קופת חולים לאומית מקימים מטה מאבק בקרן הפנסיה הוותיקה הע"ל; המטה הוקם עקב פגיעה משמעותית בזכויותיהם שנגרמה לטענתם בשנים האחרונות - כך נודע ל-themarker.

לטענת העובדים, עקב ניהול כושל של הקרן ואי סדרים שהתגלו בה, נוצרו בה גירעונות של עשרות מיליוני שקלים שהובילו להפעלת מנגנון האיזון האקטוארי בקרן ששחק את זכויותיהם. עמיתי הקרן מונים עשרות אלפי עובדים במוסדות ובמפעלים ברחבי הארץ.



את מטה המאבק מובילים יאיר פלג ולוי מנצור, עובדי קופת חולים לאומית ועמיתים בקרן הע"ל הוותיקה. בתוך כמה ימים הצטרפו למאבק מאות עובדים, באמצעות כתובת האימייל pensia.mavak@gmail.com



במקביל לגיוס עמיתים נוספים, פועל מטה המאבק להשגת ייצוג משפטי ומקצועי שייצג אותם במאבקם להשבת הכספים, ולתביעה נגד הגורמים שהביאו את הקרן לגירעון הענק.



קרן הפנסיה הע"ל הוותיקה הולאמה על ידי המדינה בתחילת 2008 עקב אי סדרים שהתגלו בניהולה. הקרן מנוהלת כיום על ידי יעל אנדורן - מנהלת קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר.



טיוטת דו"ח שביקש הממונה על שוק ההון ידין ענתבי מבודק מיוחד, שעל בסיסו התבצעה ההלאמה, העלתה שורה ארוכה של אי סדרים בניהול הקרן. בנוסף התגלו עסקות עם בעלי עניין שהתקבלו שלא כדין על ידי יו"ר הקרן דאז מיקי צולר ומנכ"ל הקרן דאז ציון כהן.



"עקב הגירעון שנוצר בקרן כתוצאה מניהול כושל ואי סדרים, הוחלט על גזירות קשות על חשבון העמיתים, וכיום מדובר בפגיעה מצטברת של 29% בזכויות הפנסיוניות", טוענים במטה המאבק.



בדצמבר 2008 הוחלט להפעיל את מנגנון האיזון האקטוארי ולעמיתים הופחת שיעור של 2% מתשלומי הגימלאות שהקרן משלמת, כך שמנות הפנסיה שנצברו עד דצמבר 2007 קטנו בשיעור ממוצע של 8%. "בעקבות גירעון אקטוארי, קרן הע"ל הוותיקה מודיעה על הפעלת מנגנון איזון אקטוארי נוסף, כך שהזכויות הפנסיוניות של עמיתי הקרן יישחקו בשיעור של 11% נוספים. עמית שעבד 35 שנה ותקוותו היא לקבל את הפנסיה המגיעה לו, שהיא 70% מהשכר יצטרך להסתפק 49%", מציינים ממטה המאבק.



באוגוסט האחרון מונתה אנדורן למנהלת קרן הע"ל הוותיקה. מאז נערכו בקרן שינויים: נעשה סדר בחישובים האקטואריים של הקרן, שבעקבותיו מתבצעת כעת הפחתה בזכויות העמיתים, ובנוסף עודכן תקנון הקרן. הרכב השקעות הקרן השתנה והוגדל רכיב ההשקעות באג"ח ממשלתיות. העמיתים מציינים כי מתחילת 2009 ביצועי הקרן טובים, והשאיפה היא שבעתיד אף יזכו העמיתים לשיפור של חלק מהזכויות.



בנוסף, חלק מהביקורת שעלתה בדו"ח שעל בסיסו החליט ענתבי להלאים את הקרן נגע להעברת מניות בבית ההשקעות דש איפקס מהקרן להסתדרות העובדים הלאומית שלא כדין. בימים אלה פועלת מנהלת קרנות הפנסיה שבהסדר ("עמיתים") מול הסתדרות העובדים לקבל חזרה מניות אלה.



הקרן הפסיקה לשלם לצולר שכר על פי ההסכם שהיה לו עם הקרן; וצולר הגיש נגד הקרן תביעה לבית הדין לעבודה. על אף שהקרן הפסיקה לשלם לצולר שכר ותשלומים נלווים, בעמיתים טוענים שצולר לא השיב לקרן את הרכב שקיבל ממנה לשימושו. בימים אלה פועלת עמיתים לאמוד את היקף הנזק שנגרם לעמיתי הקרן עקב עסקות בעלי עניין, ומתגבשים הפרטים האחרונים בתביעה נגד הסתדרות העובדים הלאומית ובעלי תפקידים בקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully