וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארד שקל עזבו בחודשיים האחרונים את המסלולים הסולידיים בקופות הגמל

אתי אפללו

30.6.2009 / 7:08

ביוני יציג ענף הגמל תשואה חיובית ממוצעת של כ-1.5%, כשהקופות האגרסיוויות יותר יציגו תשואות של 3% ויותר



>> ענף הגמל ממשיך ליהנות מהעליות בשווקים. את יוני עתיד ענף הגמל לסיים בתשואה חיובית ממוצעת של כ-1.5%, כשהקופות האגרסיוויות יותר יציגו גם תשואות של 3% ויותר.



עם התמשכות המגמה החיובית בענף הגמל, העמיתים, שברחו בסוף 2008 לקופות הסולידיות, יוצאים מהבונקר וחוזרים למסלולים הכלליים. באפריל-מאי יצאו מקופות הגמל הכלליות, השקליות וקופות הגמל לטווח קצר 930 מיליון שקל, כשרוב הכסף לא נפדה אלא עבר לקופות גמל במסלול כללי. כך, למשל, מקופת הגמל אשכולות שקלי טווח קצר יצאו 207 מיליון שקל בחודשיים האחרונים, מגדיש כספית יצאו 123 מיליון שקל ומהראל עצמה שקלי יצאו 117 מיליון שקל בחודשיים האחרונים.

המגמה מפתיעה לנוכח העובדה שמודעות הציבור לחיסכון הפנסיוני נמוכה יחסית, והוא אינו נוהג לערוך שינויים תכופים בחיסכון. בענף הגמל מייחסים חלק מתזוזת הכספים לייעוץ בבנקים.



באחד מגופי הגמל הגדולים מציינים כי "בסוף 2008 היועצים בבנקים בעיקר העבירו לקוחות לקופות סולידיות, וכיום היועצים בבנקים בקשר עם העמיתים ומייעצים להם להחזיר את הכספים למסלול הכללי. נכון שיש חוסר מודעות של הצרכנים לגבי החיסכון הפנסיוני שלהם, אבל צרכן שכבר בדק את החיסכון בסוף 2008 וקיבל החלטה לעבור למסלול סולידי, הוא צרכן מודע. הוא ממשיך לעקוב אחרי החיסכון שלו ואחרי המצב הכלכלי, ולכן זה לא מפתיע שאנחנו נתקלים בצרכנים שמתקשרים ומבקשים לחזור למסלול הכללי".



כל מי שבעקבות התוצאות של אוקטובר 2008 בחר לעבור בנובמבר לקופות הסולידיות, כספית או שקלית, ספג את מרבית הירידות הגדולות של 2008 והפסיד את העליות הגדולות מתחילת 2009. כך, למשל, חוסך שהפקיד 100 אלף שקל בתחילת ינואר 2008 נשאר באפריל 2009 עם 84.2 אלף שקל אילו עבר בנובמבר לקופה כספית או שקלית, לעומת סכום של 93.8 אלף שקל שהיה נשאר בידיו אילו נשאר בקופה הכללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully