וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות עצרה את הגיוסים בקרן האג"ח הלא מדורגות

מאת שרית מנחם

30.6.2009 / 7:08



>> משקיעים שיחפצו לקנות בימים הקרובים את קרן הנאמנות פסגות פלטינום high yield ללא מניות, עשויים להיתקל בבעיה.

הסיבה היא כי בתחילת פברואר הודיעה פסגות על הגבלת הקרן ל-250 מיליון יחידות, גודל שאליו הגיעה בשבוע החולף. כך, ללא מכירות של יחידות על ידי משקיעים בקרן, לא ניתן לרכוש יחידות נוספות בקרן. הסיבה להגבלה היא בעיית הסחירות הנמוכה שמאפיינת את שוק האג"ח הקונצרניות הלא מדורגות הנאמד ב-10 מיליארד שקל.



היקף הסדרות שהונפקו צר יחסית ונאמד בעשרות מיליוני שקלים. כמו כן פעולות הרכישה העצמית שביצעו חברות רבות בשוק הקטינו אף יותר את הסחירות. כך, לא פעם, פעולות קנייה ומכירה בהיקפים גדולים משפיעים באופן מהותי על מחירי איגרות החוב הלא מדורגות. בפסגות מסבירים כי כדי להימנע מבעיות הסחירות הוחלט להגביל את גודלה של הקרן.



פסגות פלטינום high yield ללא מניות רשמה מתחילת השנה תשואה של 116% לעומת ממוצע של 74% בקטגוריה (אג"ח חברות בסיכון גבוה). התשואה הזמינה את המשקיעים, והקרן גייסה 100 מיליון שקל. ב-12 החודשים האחרונים הציגה הקרן תשואה שלילית של 13%, לעומת הממוצע בקטגוריה - תשואה שלילית של 1.2%.



היקפה הנוכחי של הקרן הוא 211 מיליון שקל המהווים 250 מיליון יחידות. יחידה מונפקת שקולה לשקל אחד, אך מאז הנפקתה של הקרן בנובמבר 2007 היא מציגה תשואה שלילית של כ-15%, כך שההיקף הכספי של הקרן נמוך ממספר היחידות שהונפקו. באחרונה עודכנו דמי הניהול בקרן מ-1.2% ל-1.6% שייגבו מתחילת יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully