וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקום תשתתף בהצעת רכש לענקית הטלפוניה האירית איירקום

מאת דפנה מאור ואמיתי זיו

30.6.2009 / 7:08

איירקום נמצאת בבעלות בבקוק אנד בראון שמנסה למכור אותה עקב קשיים כלכליים



>> יורוקום הישראלית שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ' משתתפת בימים אלה בהצעת רכש לאיירקום (eircom), חברת הבזק הלאומית של אירלנד - כך דיווח עיתון ה"סאנדיי טיימס" כשהוא נסמך על מקורות יודעי דבר. עוד על פי הדיווח, יורוקום תשתתף כבעלת מיעוט בקבוצה המגישה הצעת הרכש לאיירקום.

איירקום היא מפעילת הטלקום הגדולה ביותר באירלנד. החברה היתה המונופול הממשלתי בתחום הטלפוניה עד 99'. ב-2001 היא מכרה את זרוע הסלולר שלה, איירסל, למתחרה וודאפון, וחזרה לשוק הסלולר ב-2005 עם רכישתה של חברת מטאור.



איירקום נמכרה לחברת ההשקעות בבקוק אנד בראון ב-2006 תמורת 2.4 מיליארד יורו. באחרונה החליפה בבקוק אנד בראון את שמה ל-eircom holdings. מלבד בבעלות של 57% על איירקום, מחזיקה בבקוק אנד בראון גם בדפי זהב הישראלית - הנמצאת בימים אלו בקשיים ובמשא ומתן מול בעלי איגרות החוב שלה לגבי הסדר חוב. עקב קשיים כלכליים מנסה כעת החברה למכור הן את דפי זהב הן את איירקום.



מלבד הפנייה של יורוקום וקבוצת המשקיעים, איירקום קיבלה בשבוע שעבר הצעת רכש מסינגפור טכנולוג'יס טלמדיה (singapore technologies telemedia), חברה שנמצאת בבעלות חברת ההשקעות הממשלתית של סינגפור.



לאיירקום יש פעילות בטלפוניה נייחת, טלפוניה סלולרית ואינטרנט (adsl) בשוק האירי. ברבעון הראשון של 2009 רשמה החברה רווח תפעולי של 69 מיליון יורו והפסד נקי של 17 מיליון יורו. המחזור שלה היה 488 מיליון יורו. בבקוק אנד בראון דיווחה ב-2008 על הפסד של 247 מיליון דולר אוסטרלי.



קבוצת יורוקום מביעה התעניינות כבר תקופה ארוכה בהרחבת פעילותה בחו"ל. בחודשים האחרונים התעניין אלוביץ' ברכישת פעילות בדרום אמריקה, ואף בהשקעה מהותית של כ-100 מיליון דולר בחברת תקשורת וייטנאם, אך השקעה זו לא הבשילה. בישראל מחזיק אלוביץ' ב-012 סמייל, חלל תקשורת, נוקיה-ישראל, וכן בזיכיון השיווק של מוצרי פנסוניק.



מיורוקום סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully