וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי בשיא של 8 חודשים: עולה ב-1.6% מעל ל-72 דולר לחבית

מיכל רמתי

30.6.2009 / 9:00

גידול עונתי בביקוש ומתחים גיאו-פוליטיים תורמים לעליית מחיר הנפט בשבועות האחרונים



מחירי הנפט הגולמי עולים לשיא של 8 חודשים, וצפויים לחתום היום את העלייה הרבעונית החדה ביותר שלהם מאז 1990. העלייה של השבועות האחרונים נובעת הן מהעלייה העונתית של מחירי האנרגיה מדי קיץ בשל הביקוש המוגבר, והן ממתיחויות גיאו-פוליטיות.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה באוגוסט נסחרים כעת בעלייה של 1.6% במסחר האלקטרוני בניו יורק, ובשער של 72.6 דולר לחבית. מאז תחילת השנה, התחזק הנפט הגולמי בכ-64%. בלונדון נסחרים החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה באוגוסט בעלייה של 1.9% לשער של 72.31 דולר לחבית.



למרות העליות, סוכנות האנרגיה הבינלאומית (iea), גוף המספק נתונים לצרכניות ויצרניות נפט, הורידה אתמול את תחזית הביקוש לנפט שלה ב-5 השנים הקרובות ב-3 מיליון חביות ביום. לפי הסוכנות, רק ב-2012 יתאושש הביקוש ויעלה אל מעל לרמתו ב-2008, אז נרשם שיא כל הזמנים במחירי הנפט הגולמי.



רויאל דאץ'-של, חברת הנפט הגדולה באירופה, סגרה ביום שני את שדה הנפט אסטוארי שלה בדלתא של נהר הניז'ר בעקבות התקפת מורדים. התקיפה כוונה לשני מקבצי קידוחי נפט במערב הדלתא, לדברי החברה. לדברי ארגון המורדים, mend, המתקפה פגעה בשדה נפט בקרבת מסוף הייצוא פורקדוס, וגרמה לבעירה בשדה.



המתיחות בניז'ר מתפרצת מחדש מדי כמה חודשים, ומאלצת את חברות הנפט הזרות, להשעות פעילות ייצור ולפנות עובדים מפעם לפעם. גורם גיאו-פוליטי נוסף התורם לעליית מחיר הנפט בשבועות האחרונים הוא המתיחות עם איראן בייחוד לאחר הבחירות הסוערות ובהקשר של תכנית הגרעין האיראנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully