וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים גייס 1.7 מיליארד שקל ומציע תשואה של 5.65% - גבוה בכ-2.8% לעומת התשואה הממשלתית

טל לוי

30.6.2009 / 9:26

מתוך הסכום שגוייס, הוקצו כ-1.3 מיליארד שקל למשקיעים המוסדיים וכ-400 מיליון שקל לציבור



בנק השלים אתמול בערב גיוס של 1.7 מיליארד שקל באמצעות הנפקת איגרות חוב: כ-1.3 מיליארד שקל הוקצו למשקיעים המוסדיים וכ-400 מיליון שקל לציבור. במסגרת המכרז הונפקה סדרת שטרי הון, שיוכרו כחלק מההון המשני העליון של הבנק.



בנק הפועלים הציע סדרה של שטרי הון בריבית צמודה למדד במח"מ של כ-8 שנים. הביקושים הגדולים להנפקה, שהסתכמו בכ-2.2 מיליארד שקל, הביאו להפחתת עלות הגיוס לעומת המחיר במכרז המוסדי. האיגרות הונפקו בתשואה של 5.65% - נמוך מהריבית המקסימלית ששיקפה תשואה של 5.95%. התשואה שמציעות האיגרות גבוהה בכ-2.8% מהאג"ח הממשלתי המקביל. ההנפקה נוהלה על ידי חברת פועלים אי.בי.אי.



האיגרות צמודות למדד המחירים לצרכן ובתיאוריה הן עשויות להיפדות בעוד 50 שנים. עם זאת, לבנק ישראל תמריץ כלכלי לפדיון האיגרות בעוד 11 שנים ולכן התמחור בוצע על בסיס הפדיון המוקדם ותוך קביעת משך חיים ממוצע של 8 שנים.



יוני היה חודש שיא בגיוסי ההון שביצע בנק הפועלים. מתחילת החודש, גייס הבנק כ-3.3 מיליארד שקל, ומתחילת השנה מסתכם הגיוס (בארץ ובחו"ל, ממשקיעים מוסדיים ומהציבור הרחב) בסכום של מעל ל-4 מיליארד שקל.



גיוס ההון הנוכחי הוא חלק ממהלך מתמשך של בנק הפועלים להגדיל את יחסי הלימות ההון. במסגרת המהלך הזה, אישרו באחרונה ההנהלה והדירקטוריון של הבנק להנפיק שטרי הון רובד 2 (הון משני עליון), שיוכרו על ידי בנק ישראל כחלק מההון המשני העליון של הבנק.



בבנק הפועלים אומרים כי גיוס ההון המוצלח מאד שבוצע השבוע, מצטרף לשורה של גיוסי הון שביצע הבנק, המהווים הצבעת אמון ברורה של השוק והציבור בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully