וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קזחסטאן הורה לשריו לסגור עסקות עם ישראל; תע"א חתמה על הסכם להשבחת מטוסים בעשרות מ' ד'

הילה רז

30.6.2009 / 15:40

קודם לכן, נועדו הנשיא פרס ונשיא קזחסטן, נורסולטן נזרבייב, בארמון הנשיאותי לפגישה בארבע עיניים



התעשייה האווירית חתמה היום על הסכם המוערך בעשרות מיליוני דולרים לאחזקת מטוסי מטען קזחיים.



במסגרת ביקור של נשיא המדינה, שמעון פרס בקזחסטן, נחתם הסכם מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי לטווח ארוך בין התעשיה האווירית ל-deta air, חברה קזחית מובילה המפעילה מטוסי מטען באירו-אסיה. ההסכם נחתם במעמד הנשיא פרס וראש ממשלת קזחסטן כרים מאסימוב.



הסכם המסגרת נוגע לביצוע עבודות תחזוקה כבדה למטוסי החברה הקזחית, במתקני חטיבת בדק מטוסים בנתב"ג. בשלב הראשון תבצע תע"א הסבה של מטוסי נוסעים למטוסי תובלה לשני מטוסים המופעלים בקזחסטן. סמנכ"ל התעשיה האווירית, ברוך מבורך, שחתם על ההסכם ציין כי "זו כניסה לאיזור מעניין מאוד מבחינת תע"א בגלל הצמיחה הכלכלית הצפויה באירו-אסיה שתביא להגברת טיוסת המטען". מנכ"ל deta air, ירלין זקסיבקוב, אמר כי הוא רואה בחטיבת הבדק של תע"א שותף חיוני ואסטרטגי לתמיכה תחזוקתית במטוסי החברה.



קודם לכן, נועדו הנשיא פרס ונשיא קזחסטן, נורסולטן נזרבייב, בארמון הנשיאותי לפגישה בארבע עיניים. נזרבייב הבהיר לפרס כי הורה לשרים הכלכליים בממשלתו, ובראשם שר התמ"ת, שר החקלאות ושר המדע והטכנולוגיות לסגור עסקות כלכליות רחבות היקף מול השרים הישראלים ואנשי העסקים הנלווים לפמליית הנשיא.



נזרבייב אמר עוד כי קזחסטאן רואה בישראל שותפה חשובה ביותר לקידום כלכלתה, בעיקר בתחומים טכנולוגיים, אנרגיה, רפואה וחקלאות, תחומים בהם ישראל מובילה ובעלת שם עולמי. הנשיא הקזחי הדגיש כי בקזחסטאן קיימות קרנות הון סיכון בהיקפים של מיליארדי דולרים ו"בכוונתנו להציע לישראל מימון משותף לקידום מיזמים ותעשיות הנשענות על אותם התחומים בהן ישראל מובילה".



הנשיא הקזחי ציין כי הסחר ההדדי בין המדינות עמד בשנה שעברה על 3.5 מיליארד דולר. שר התשתיות הקזחי, אסט איסאקשאב, אמר ל-themarker כי כיום פועלות בקזחסטן 52 חברות ישראליות. לדבריו, "זה לא מספיק. יש לנו פוטנציאל אדיר ואנחנו צריכים ידע". השר הוסיף כי ממשלתו מקדמת את אנשי העסקים הישראליים בייחוד בתחום ההיי-טק.



השר הוסיף כי "ממשלת קזחסטן השקיעה בחברת ההשקעות הישראלית וורטקס 10-5 מיליון דולר. סכומים אלו הושקעו שלוש-ארבע חברות בישראל". לדבריו, ממשלת קזחסטן מעוניינת להקים פארקים טכנולוגיים ולהשקיע בידע ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully