וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: ההערכה שארה"ב תצא מהמיתון לפני אירופה תביא לזרימת כסף אל הדולר

TheMarker

30.6.2009 / 16:31

אמיר כהנוביץ: האמון בדולר לא נובע מגורמים שתומכים בו ישירות, אלא בעצם היותו אלטרנטיבה למטבעות גרועים אף יותר



הדולר מסיים את הרבעון השני בנפילה כואבת, לאחר שאיבד יותר מ-10% מערכו. כיום, סוחרי מטבעות רבים חזרו להאמין בדולר, בעיקר בשל ההערכות שארה"ב תצא מהמיתון לפני אירופה. הערכה שתביא לזרימת כסף אל הדולר לפחות בטווח הקרוב, כך אומר אמיר כהנוביץ, כלכלן מאקרו בכלל פיננסים. "צריך להגיד שהאמון הנ"ל בדולר לא נובע מגורמים שתומכים בו ישירות, אלא בעצם היותו אלטרנטיבה למטבעות גרועים אף יותר", טוען כהנוביץ.



בכלל פיננסים אומרים כי העדר אלטרנטיבות טובות למטבע אמין מספיק, עשוי להמשיך לדחוף למעלה את מחירי הסחורות, למרות התחזיות לביקושים נמוכים יחסית להן, או לחיפוש אחר יצירת מטבע עולמי חדש. בינתיים נודע כי בנקים מרכזיים בסין ובברזיל מנסחים הסכם, שיאפשר ליצואנים ויבואנים במדינותיהם לסחור במטבעות המקומיים, ולעקוף בכך את הצורך הקיים היום לעבור דרך הדולר.



לאחר שהאג"ח הממשלתיות רשמו במחצית הראשונה של השנה את ההפסדים הכבדים מזה 3 עשורים, התשואה על אג"ח אמריקאית ל-10 שנים עלתה מ-2.05% בתחילת השנה ל-4.11% לפני כ-3 שבועות. אך מאז חזרה התשואה לרדת והיא עומדת על 3.5%. הירידה בתשואה ממשיכה למרות הנפקות האג"ח האגרסיביות, שהגיעו מתחילת השנה ל-3.25 טריליון דולר.



לטענת כהנוביץ, הירידה בתשואות נתמכת על ידי רכישות האג"ח על ידי הפד, בזכות הסרת החששות על פגיעה בדירוג האשראי האמריקאי וגם בגלל שפשוט יש קונים. על פי תחזית של 16 חברות שסוחרות באופן ישיר עם הבנק הפדרלי, התשואה על האג"ח ל-10 שנים תגיע ל-3.58%. אתמול התשואות עלו בהמתנת המשקיעים למדד אמון הצרכנים, שהיה צפוי להיות חיובי ולאותת שהאלטרנטיבות לאג"ח נעשות אטרקטיביות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully