וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטאות המובילות בארה"ב מפעילות תוכניות עזרה לסטודנטים בכדי להתמודד עם המשבר הכלכלי

עידו סולומון

30.6.2009 / 16:54

בין הפעילות: פתיחת מסלולי מימון והלוואה לסטודנטים זרים, סדנאות למציאת מקומות עבודה ובלוגים באינטרנט



בתי הספר לתואר שני במנהל עסקים המובילים בארה"ב החלו בשנה האחרונה לעשות שינויים בתוכניות הלימוד ובמערכי התמיכה שלהם, על מנת לספק את הצרכים החדשים של הסטודנטים, כך עולה מבדיקת השלוחה הישראלית של חברת פרינסטון ריוויו, המפעילה קורסי הכנה לבחינת ה-gmat. השינוי חל בעקבות המצב הכלכלי הדורש היערכות מחודשת בנושא חיפוש עבודה.



בין השינויים, הוספת הלוואות ומלגות עבור סטודנטים. כך למשל ב-wharton היוקרתית ובית הספר-booth באוניברסיטת שיקאגו, הודיעו לאחרונה כי יגדילו את הלוואות מיוחדות לסטודנטים זרים, ללא צורך בערב אמריקאי. בית ספר johnson, באוניברסיטת קורנל, פירסם הודעה דומה וגם ציין שיוצעו יותר מלגות לסטודנטים זרים.



בתי ספר אחרים מוצאים דרכים יצירתיות לעזור לסטודנטים. לדוגמא, בית ספר sloan, באוניברסיטת mit, החזיר סמינרים ואירועי קריירה שהיו קיימים בתקופת המשבר הקודם שלאחר 11/9. בבי"ס ross של אוניברסיטת מישיגן יצרו "קבוצות תמיכה" לסטודנטים שיחלקו טיפים ומידע על חיפושי העבודה שלהם.



בבית הספר kellogg של אוניברסיטת נורת'ווסטרן, מנהלת תחום ניהול קריירה השיקה בלוג אינטרנטי כדי שסטודנטים יוכלו להתעדכן בכל רגע בנושאי גיוס עובדים ובבית הספר anderson של ucla החלו להפיק סרטונים אישיים של סטודנטים לקראת סיום, שישלחו למעסיקים פוטנציאליים, כתוספת לקורות חיים והקדמה לראיון.



ניתן לראות השפעת שינוי זה גם בהשתתפות יוצאת הדופן של נציגים אמריקאים אשר יגיעו לישראל במיוחד לכנס ה-mba האמריקאי ה-5 השנתי בישראל, שמקיימת קרן חינוך ארה"ב-ישראל. בכנס שמתקיים השבוע, ישתתפו נציגים של 18 מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב. הנציגים מגיעים במטרה להיפגש באופן אישי עם המועמדים הישראלים השוקלים לימודי mba בארה"ב ולשכנע אותם להירשם ללימודי mba אצלם.

כנס ה-mba יתקיים בתאריכים 2-3 ביולי במלון שרתון בתל אביב והינו אחת מפעילויות השנתיות שמקיימת קרן חינוך ארה"ב-ישראל, המפעילה מרכז יעוץ והכוונה לישראלים המעוניינים לצאת ללימודים אקדמאיים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully