וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מסרבים לסייע לקרנות ה-VC, בבריטניה ישקיעו 248 מיליון דולר בקרן בהיקף של כמיליארד דולר

גיא גרימלנד

30.6.2009 / 17:03

המטרה: ליצור קרן שתמשוך משקיעים פרטיים בהיקף של מעל למיליארד דולר



בעוד בישראל ממשיכות קרנות הון סיכון בניסיונות לשכנע את הציבור בקבלת סיוע מהממשלה, בבריטניה נראה שהדברים מתנהלים אחרת לגמרי. העיתונות הבריטית מדווחת כי תעשיית הון סיכון המקומית צפויה לקבל סיוע משמעותי מהממשלה.



אמש הודיעה ממשלת בריטניה כי היא מתחייבת להשקיע 248 מיליון דולר בקרן שתשקיע בקרנות הון סיכון אחרות. המטרה של הממשל הבריטי היא למשוך משקיעים פרטיים שישקיעו בקרנות הון סיכון בריטיות בהיקף כולל של כמיליארד דולר בעשר שנים הקרובות.



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר: "הקרן תסייע לבנות את העתיד של בריטניה באמצעות השקעה בתחומי מפתח. היא תספק סיוע חיוני לחברות סטארט אפ וחברות קטנות דווקא בתקופה שהן זקוקות לסיוע יותר מכל".



הפעם האחרונה שבריטניה ביצעה צעד דומה היה בשנת 1998, אז הוקמה קרן שהשקיעה בקרנות אחרות בהיקף של 125 מיליון ליש"ט. בחודש אפריל האחרון הממשל הבריטי הודיע על תוכנית השקעות אסטרטגית בהיקף של 1.2 מיליארד דולר. חלק מהכסף מהתוכנית הנ"ל יושקע בקרן החדשה.



ומה בישראל? בינתיים לא עושה רושם שבממשלה מתכננים לסייע לקרנות הון סיכון. על הפרק הקמת קרן יעודית להשקעות במדעי החיים. בינתיים אין כוונה להשקיע בקרנות הון סיכון ישראליות או לפתח תוכנית יוזמה 2 כפי שהציעו הקרנות בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully