וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: הרב עובדיה יוסף מתנגד להטלת המע"מ; נציגי המפלגה בוועדת הכספים יתנגדו להצעה

עמירם כהן

30.6.2009 / 17:04

ח"כ שי חרמש: גיבשנו רוב חוסם בוועדת הכספים נגד המע"מ על פירות וירקות



יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, ח"כ שי חרמש (קדימה), מסר בישיבת הלובי החקלאי, כי הצליח לגבש רוב חוסם להפלת הצעת האוצר להטיל מע"מ על פירות וירקות. לדברי חרמש, נציגי העבודה וש"ס בוועדה התחייבו בפניו כי מפלגותיהם יצביעו נגד המע"מ. ההצבעה בוועדה אמורה להתקיים ביום ה' בשעות הערב.



חברי הלובי החקלאי בכנסת קיימו אתמול (ב') פגישה דחופה לדון באפשרות של גיבוש רוב חוסם בוועדת הכספים כנגד החוק. בפגישה השתתפו שי חרמש (קדימה), שר החקלאות שלום שמחון (עבודה), סגנית שר התמ"ת אורית נוקד (עבודה), ישראל חסון (קדימה), יצחק ועקנין (ש"ס) וחיים אורון (מר"צ). ח"כ ועקנין אמר כי הרב עובדיה יוסף מתנגד למע"מ וכי נציגי ש"ס בוועדה יתנגדו.



השר שלום שמחון אמר כי בכוונת נציגי העבודה בוועדה, דניאל בן סימון ושלי יחימוביץ, להתנגד להצעת החוק. בנוסף לכך נמסר בפגישה כי יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הודיע שלא יתמוך בחוק ולהערכת חברי הלובי החקלאי, כל 3 נציגי יהדות התורה בוועדה יתנגדו גם הם - כך שנוצר רוב של נציגי האופוזיציה בצירוף חלק מנציגי הקואליציה נגד החוק.



התנגדותם של נציגי החקלאים בכנסת למע"מ מעוגנת בהנחה כי חלק משמעותי מהמע"מ ייפול ישירות על כיסי החקלאים. זאת לצד העובדה שייקור משמעותי של התוצרת לצרכנים, יגרום להקטנת הביקושים ולפגיעה במכירות. ח"כ חרמש נבחר על ידי יו"ר הוועדה, משה גפני, לנהל מגעים עם האוצר ומשרד המשפטים במטרה למנוע את הטלת המע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully