וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט אפ אופטימה חתמה על הסכם במיליוני דולרים עם ענקית התרופות טבע

פז וייסמן

30.6.2009 / 17:09

אופטימה מפתחת טכנולוגית ביו-סימולציה שמאפשרת לדמות תוצאות של ניסויים קליניים בעזרת מחשב



חברת הסטארט אפ אופטימטה (optimata) חתמה על חוזה לשיתוף פעולה עם ענקית הגנריקה , שלפי הערכות נאמד במיליוני דולרים בודדים. שיתוף הפעולה בין החברות יתמקד בפיתוח קליני של תרופות לטיפול בגידולים סרטניים. שיתוף הפעולה יזכה את אופטימטה במקדמה, תשלומים על אבני דרך ותמלוגים. בהסכם נפרד, השקיעה טבע סכום שלא פורט, בתמורה למניות החברה.



העבודה המשותפת תעסוק במציאת כיווני פיתוח חדשים לתרופות אנטי סרטניות שבעבר פיתוחן הופסק, והחזרתן המהירה להמשך פיתוח קליני. עבודה זו מבוססת בעיקר על טכנולוגיות ביו-סימולציה שפותחה באופטימטה, המאפשרת לדמות תוצאות של ניסויים קליניים בעזרת מחשב, וכך להוזיל את עלויות הרישוי של התרופות, למצוא דרכים חדשות להחזיר תרופות שנכשלו בניסויים קליניים חזרה לשוק או למצוא יישומים חדשים לתרופות הקיימות כבר בשוק.



טכנולוגיית "החולה הווירטואלי" של החברה מבוססת על מודלים מתמטיים המאפשרת לחזות במדויק כיצד יגיב כל מטופל או אוכלוסיית מטופלים מסוימת לתרופות. הטכנולוגיה מיושמת באמצעות תוכנת מחשב המשלבת בתוכה מודלים פיזיולוגיים של גוף האדם, מחלות ספציפיות וההשפעה הטיפולית של התרופות. בעזרת מודלים אלו ניתן לחזות מראש את יעילותן ורעילותן של התרופות. הטכנולוגיה נותנת תחזית תוצאות של ניסויים טרום-קליניים וקליניים.



ד"ר פיני אורבך, מנהל הפעילות של אופטימטה מסביר: "הטכנולוגיה מאפשרת לבנות מודל של מחלות הסרטן השונות בבני אדם, והיא מאפשרת בחינה של פרמטרים ללא ביצוע בניסויים בבני אדם. כך ניתן לקבל אינדיקציה אודות התרופה ועל סיכויי ההצלחה שלה. כמו כן ניתן לבחון השפעות שונות כמו שינוי המינון, או שינוי אוכלוסיית היעד, על יעילות התרופה".



לפי נתוני ivc-online אופטימטה הוקמה בשנת 2000 ומעסיקה כ-16 עובדים במשרדיה ברמת גן. כמו כן אורבך מוסיף כי החברה גייסה עד היום כ-9 מיליון דולר. בין משקיעי החברה נמנית רק קרן הון סיכון אחת אמריקאית בשם trimaran investments.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully