וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצני התאוששות בתעשייה הקיבוצית: "מדגל גליל ים" תייצא השנה לארה"ב ב-10 מיליון דולר

עמירם כהן

30.6.2009 / 17:23

מנכ"ל מדגל, משה כץ: המכירות צפויות להגדיל את היקף היצוא ב-25% לעומת השנה שעברה



ניצני התאוששות בתעשייה הקיבוצית. נודע כי חברת סייפן ליצור אריזות מזון מיוחדות שבבעלות קיבוץ סעד בנגב, חזרה לייצר בתפוקה מלאה במפעלה בארה"ב, בעוד שהחברה לייצור ברזים "מדגל גליל ים" מקיבוץ גליל ים חתמה לאחרונה על עסקאות יצוא בהיקף 5 מיליון דולר לשנה עם ענקיות הקמעונאות האמריקאיות "הום דיפו" ו"לואיס".



מנכ"ל מדגל, משה כץ, מסר כי המכירות הנגזרות מהעסקאות הללו, צפויות להגדיל את יצוא המפעל לארה"ב ל-10 מיליון דולר ב-2009, גידול של 25% לעומת השנה שעברה ול-13 מיליון דולר ב-2010, גידול של 60% לעומת 2008.



עוד אמר כץ כי העסקאות החדשות יאפשרו למדגל להשיג את היעד האסטרטגי שהציבה לעצמה, להגדיל את היקף המכירות בשלוש שנים (2009/2011) ל-40 מיליון דולר בשנה תוך כדי חדירה מסיווית לשוק האמריקאי ולשווקי יצוא נוספים.



פלח השוק של מדגל בשוק המקומי נאמד ב-35% ובעשור האחרון עברה החברה תנופת פיתוח והכפילה את מכירותיה לשוק המקומי יותר מפי 6. שוק הברזים הביתי והמוסדי בישראל נאמד ב-140-150 מיליון שקל בשנה. כמו כן חזר מפעל המתכת בקיבוץ יפעת (בשליטת "הארגז") שנסגר לאחרונה לשבוע ימים לעבודה מלאה.



מנהל המחלקה ליצוא בתעשייה הקיבוצית עמוס שלו, אמר כי ההתאוששות עדיין רחוקה, אך נתוני הרבעון השני מראים כי הירידה נבלמה. לדבריו, הנתונים שבידיו מעלים כי היקף היצוא ברבעון השני של 2009 דומים לאלה של הרבעון הראשון, אך היצוא ברבעון השני עדיין נמוך בכ-30% מהיצוא ברבעון המקביל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully