וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הגדולים בארה"ב מצפים לרבעון הטוב מאז פרוץ המשבר

סוכנויות הידיעות

30.6.2009 / 18:14

הרבעון השני צפוי להיות רווחי הודות לחזרתם של הבנקים להתמקד במסחר וחיתום במקום בסיכונים



לאחר שדיווחו על ביצועים טובים ברבעון הראשון של השנה, צפויים הבנקים והחברות הפיננסיות בוול סטריט לסגור השבוע את הרבעון הרווחי ביותר מאז פרץ המשבר הכלכלי, ובמקום להסתמך על מינוף וסיכונים להעלאת הרווחים, חברות כמו ג'יי פי מורגן צ'ייס, גולדמן סאקס מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה חזרו למקורות והשיגו ביצועים טובים באמצעות מסחר וחיתום.



בטחון המשקיעים בשוקי האג"ח עודד את הנפקתן של אג"ח בהיקף של 1.5 טריליון דולר ברחבי העולם מתחילת הרבעון השני ועד אתמול, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל", לפי נתוני חברת המחקר dealogic. היקף המניות שהונפקו הסתכם בכ-260 מיליארד דולר במהלך אותה תקופה - כמעט פי ארבעה מהסכום שנרשם ברבעון הראשון, וההיקף הגדול ביותר מאז הרבעון השני של 2008. הפער בין המחיר הנקוב למחירים שהוצעו עבור נכסי האג"ח, שמשקלם היה גבוה ברווחי הבנקים, נותר רחב במהלך הרבעון.



ברבעון הקודם הפתיעו הבנקים הגדולים בארה"ב כשדיווחו על ביצועיהם הטובים. גולדמן סאקס, למשל, דיווח ברבעון הראשון על רווח של 1.81 מיליארד דולר, שהיה גבוה פי שניים מתחזיות האנליסטים. חטיבת המסחר באג"ח, מט"ח וסחורות של הבנק רשמה הכנסות של 6.56 מיליארד דולר, וחטיבת הסחר במניות רשמה הכנסות של 2 מיליארד דולר. הרווח הנקי של בנק אוף אמריקה זינק ברבעון הראשון ב-250% ל-4.25 מיליארד דולר.



התחזית לרבעון השלישי של השנה, לעומת זאת, אינה כה אופטימית, שכן רבים מהרווחים במחצית הראשונה של השנה היו תוצאה של הצטברויות משני הרבעונים הקודמים. עם זאת, הבנקים עדיין מרווחים מהאג"ח שהממשלה מנפיקה, וההערכות הן כי ימשיכו ליהנות מהן גם ברבעונים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully