וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בבריטניה הקפיאו 100 מיליון דולר מנכסי המיליארדר אלן סטנפורד שמואשם בהונאה

רויטרס

30.6.2009 / 18:37

הנכסים הוקפאו לבקשת משרד המשפטים האמריקאים בחשד שהם קשורים להונאה בהיקף 7 מיליארד דולר שביצע סטנפורד



הרשויות בבריטניה הקפיאו נכסים בשווי 100 מיליון דולר הקשורים למיליארדר האמריקאי אלן סטנפורד, שנעצר בשבוע שעבר באשמת הונאה בהיקף של 7 מיליארד דולר, זאת לבקשת משרד המשפטים האמריקאי.



המשרד לחקר הונאות בבריטניה (sfo) אמר היום כי הוציא צו להקפאת הנכסים של סטנפורד המוחזקים בכמה מוסדות פיננסיים בלונדון. "קרנות אלה עשויות להיות קשורות להונאה שביצע סטנפורד", אמר ה-sfo.



סטנפורד הסגיר עצמו בשבוע שעבר לבולשת הפדרלית בארה"ב (fbi), לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על הונאה. כתב האישום נגד המעורבים בהונאה, המתפרש על פני 50 עמודים, כולל 21 סעיפי אישום, בהם הונאה, הלבנת כספים ושימוש הליכי חקירה. במקרה שיורשע בכל העבירות, צפוי סטנפורד, בן 59, לעונש של עד 250 שנות מאסר, על פי הערכת משרד התובע הכללי.



סטנפורד, שדורג במקום ה-205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מכר לפי החשד לכ-30 אלף משקיעים תעודות פיקדון (cd) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 7 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה. ב-sec טוענים כי סטנפורד גנב לכיסו 1.6 מיליארד דולר מכספי בנק סטנפורד, והשקיע מיליארדים מכספי לקוחותיו בנדל"ן וחברות השקעה פרטיות בעלות רמות סיכון גבוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully