וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו העיקולים הזמניים שהטיל זאב רום על נכסי דודי אפל

נורית רוט

30.6.2009 / 19:17

אגב ביטול העיקולים מתח השופט ביקורת קשה על אפל: "התנהגותו ראויה לכל גנאי"



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול את בקשתו של איש העסקים זאב רום להטיל עיקולים על נכסיו של דודי אפל וביטל את העיקולים הזמניים שהוטלו על ידו, בנימוק כי רום לא הצביע על בסיס ראייתי, שניתן להשתית עליו החלטה להטלת עיקול.



יחד עם זאת ביקר הרשם שמואל ברוך את התנהלותו של אפל ואמר כי לולא הקשיים בבקשתו של רום: " הייתי מוצא לנכון לקבוע כי התנהגות המשיב ראויה לכל גנאי. מדובר במי שלכאורה לפחות, מנהל עסקים במיליוני דולרים, מקבל סכומי עתק מגורמים שונים, מתנהל באדנות הגובלת ביוהרה, אך בפועל, אין דרך (או לפחות דרך נראית לעין) לשייך לו נכסים ספציפיים או כספים. כל העיקולים שהוטלו העלו חרס, כספים ונכסים הרשומים על שמו אין בנמצא ומשעומת עם נתונים אלה בחקירתו, ענה אמנם בבוטות רבה לשאלות, אך תשובה עניינית לא ניתן היה להציל מפיו".



הבקשה להטלת העיקול הוגשה במסגרת תביעתו של רום נגד אפל על סך כ-12 מיליון שקל.
במרכז התביעה עומדת עסקה למכירת חברת הסלולר הבולגרית מובילטל, שהיתה בבעלותו של איש העסקים מיכאל צ'רנוי. צ'רנוי הוכרז כאישיות בלתי רצויה בבולגריה, וכתוצאה מכך נדרש על ידי השלטונות להיפרד מהשליטה בחברה עד לאפריל 2001.



ביולי 2002 ביקשה אלומיניום החזקות, שהיתה בשליטת צ'רנוי וכיום בשליטת זאב רום, להוציא התראת פשיטת רגל נגד אפל בגין חוב של 13 מיליון שקל, שמקורו בשלושה צ'קים של אפל שחזרו.



לטענתה, הצ'קים ניתנו לה כביטחונות להלוואות שנתנה החברה לאפל. מנגד טען אפל כי הוא קיבל בזמנו הצעה מצ'רנוי לרכוש את מובילטל. אפל טען כי הוא עצמו לא היה מעוניין ברכישה, אך הסכים לאתר בעבור צ'רנוי משקיע, תמורת עמלה מהמכירה.



לפי הנטען, פנה אפל ללב לבייב והציע לו לרכוש את מובילטל. משהחל מו"מ בנושא העביר רום לאפל 1.5 מיליון דולר, ובגין סכום זה נתן אפל לרום שני צ'קים. לטענת אפל, הצ'קים היו לביטחון בלבד, רק אם העסקה לא תצא לפועל.

לפני כחודשיים דחתה השופטת דרורה פלפל את התביעה נגד אפל. על פסק הדין הגישה החברה ערעור. ואולם לאור קביעת בית המשפט כי מדובר בתשלום על חשבון העמלה, טען רום כי בהתאם למוסכם בין הצדדים, מחצית מסכום העמלה מגיעה לו, אך לא שולמה על ידי אפל. לטענת רום, בשל חובותיו הגדולים של אפל ולאור מוסר התשלומים הירוד שלו, יש להטיל עליו עיקולים.



למרות ביקורתו של ברוך, הוא דחה את הבקשה, לאור קביעתו כי "תביעת המבקש בעייתית ביותר וניצבת בפני מחסומים דיוניים משמעותיים - הן בשל בעיית ההתיישנות והן בשל העובדה כי רום טוען טענות עובדתיות סותרות. רום יוצג על ידי עו"ד זוהר לנדה ורמי קסלר ממשרד ברנע ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully