וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטל המים יוטל באילת רק מעל 7 קוב לנפש לעומת 4 קוב בשאר הארץ

רויטל לוי-שטיין

30.6.2009 / 20:38

בין הסיבות להחרגת אילת: תנאי האקלים השוררים בעיר ומקורם של המים במתקן התפלה



מאבקם העיקש של ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, וסגנו וממלא מקומו אלי לנקרי, להחרגת אילת מההיטל החדש על צריכת המים (היטל המחסור) נשא פרי. בעיר אילת ההיטל ייגבה רק עבור צריכה חודשית של מעל 7 קוב לנפש בחודש, בעוד שבשאר הארץ הוא ייגבה מעל 4 קוב לנפש.



הוועדה שמינה יו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני (יהדות התורה), המורכבת מחברי ועדת הכספים, נציגי רשות המים ונציגי משרד האוצר אישרה היום (ג') את החרגתה של העיר אילת. מחר צפויה לאשר ועדת הכספים את היטל המחסור כולו.



ראש העיר פעל מול כל חברי ועדת הכספים ובעיקר מול יו"ר הוועדה, ורובם ככולם הביעו תמיכה בעמדתו תוך שאישרו את החרגתה. בין הסיבות להחרגת אילת - תנאי האקלים השוררים בעיר המחייבים שימוש שונה במים מאשר בשאר חלקי הארץ; וכן מקור המים הנצרכים באילת הוא מתקן התפלה ולא מהכנרת המתייבשת.



הישג זה יצמצם משמעותית את הפגיעה בתושבי אילת. בהתאם לנתוני תאגיד המים העירוני עין נטפים עומדת הצריכה הממוצעת לנפש באילת על 7.7 קוב לנפש בחודש, כך שאם יקפידו תושבי אילת לחסוך, ללא קשר במים ויצטרפו למאבק הלאומי, הרי שרוב בתי האב לא יידרשו לשלם את היטל המחסור.



עוד בעניין זה יצוין, כי צריכת המים הביתית במשפחה של עד 4 נפשות צריכה לעמוד על 28 קוב על מנת שלא לשלם את ההיטל. על כל נפש נוספת מאושרת צריכה של 7 קוב נוספים. בנוסף לכך, התוספת הקבועה על 20 שקל לכל קוב נוסף מעל לקוב השביעי לנפש פטורה ממע"מ בעיר אילת.



על אף ההישג האמור, בכוונת ראש העירייה להמשיך ולפעול, למען החרגתה של העיר אילת בכל הנוגע להיטל המחסור ולשימוש במים בכלל בעיר אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully