וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל AIG: יש סיכוי טוב שנצליח להחזיר את כל החוב לממשל

סוכנויות הידיעות

30.6.2009 / 20:33

עם זאת אמר לידי, שדיבר בכנס המשקיעים של AIG, כי הוא אינו יודע מתי תצטמצם מעורבותו של הממשל בחברה



אדוארד לידי, מנכ"ל ענקית הביטוח aig, הביע היום אופטימיות בנוגע ליכולת החברה להחזיר את כספי הסיוע שקיבלה מהממשל, אך עם זאת אמר כי אינו יודע מתי יצטמצם הנתח של 78.9% בחברה שבבעלות הממשל.



לידי, שדיבר באסיפת בעלי המניות של aig, הגיב להצעתו של אחד המשקיעים לצמצם את הנתח שבבעלות הממשל על מנת להעלות את ערכה של החברה. לדברי לידי, רק כאשר aig תתקדם באופן משמעותי בארגונה מחדש, ניתן יהיה לדון בהקטנת המעורבות הממשלתית.



מוקדם יותר אמר לידי כי aig במצב יציב יותר מכפי שהיתה לפני מספר חודשים, והוסיף כי ישנו סיכוי טוב שהחברה תצליח להחזיר את כל חובותיה לממשל. לידי אמר כי חטיבת המוצרים הפיננסיים של aig צמצמה את היקף עיסוקה בנגזרים מ-2.7 טריליון דולר ל-1.4 טריליון דולר, וכי עד סוף השנה היא תמשיך לפעול להפחתת הסיכונים.



הממשל בארה"ב נאלץ בחודש ספטמבר להעניק ל-aig הלוואות בסך 85 מיליארד דולר לאחר שהחברה הגיעה אל סף קריסה. בעקבות החרפת המשבר נאלץ הממשל להגדיל מספר פעמים את הסיוע ל-aig, אשר רשמה בשנה שעברה הפסדים של יותר מ-99 מיליארד דולר. היקף המימון הכולל שהעמיד הממשל לרשות החברה מסתכם כעת ב-182.5 מיליארד דולר.



השבוע הודיעה aig על כוונתה לפרוע חובות בסך 25 מיליארד דולר לממשל בארה"ב באמצעות פיצול שתי חטיבות ביטוח חיים לחברות נפרדות במסגרת הנפקות ראשונות לציבור (ipo).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully