וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן רוברט שילר: שוק הנדל"ן בארה"ב מתקרב לתחתית; הירידות במחירי הבתים ילכו ויתמתנו

סוכנויות הידיעות

30.6.2009 / 21:25

מדד מחירי הבתים של קייס-שילר נפל באפריל ב-18.1% לעומת אפריל שעבר - ירידה מתונה מהתחזיות



מחירי הבתים רשמו שיפור ניכר בקצב ירידתם, והביקוש לתעודות הסל החדשות העוקבות אחרי מדד מחירי הבתים מראה כי משקיעים מאמינים שההידרדרות בשוק הדיור בארה"ב מתקרבת לתחתית, כך אמר היום רוברט שילר, מכלכלני הנדל"ן הנחשבים בעולם.



"בנקודה הזו, אנשים חושבים שהנפילה החופשית הסתיימה", אמר שילר, מיוצרי מדד קייס-שילר למחירי הבתים, בראיון לבלומברג. "תחזית השוק היא שהירידות מאחורינו".



"הניחוש שלי הוא שמחירי הבתים יתייצבו, ולא ימשיכו ליפול", הוסיף שילר. "עם זאת, קשה לחזות שוק ספקולטיווי, ואינני אופטימי בנוגע לכך שנראה התאוששות חדה".



היום התפרסם מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב. המדד נפל באפריל ב-18.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - ירידה מתונה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי ירד ב-18.6%. במארס רשם המדד נסיגה שנתית של 18.7%. שילר אמר כי עד סוף השנה הוא צופה כי הירידות ילכו ויתמתנו בקצב שנתי של פחות מ-12%.



שתי תעודות סל העוקבות אחר השינוי במדד קייס שילר ל-10 הערים הגדולות בארה"ב, הושקו היום בבורסת ניו יורק. שילר אמר כי התעודות יסייעו למשקיעים לצמצם את פגיעותם לתהפוכות בשוק הדיור בכך שיתאפשר להם לגדר עצמם נגד נפילת מחירי הבתים. "המשבר הכלכלי נגרם מהכשל שבניהול הסיכונים", אמר. "כעת יש לנו הזדמנות לנהל היטב את הסיכונים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully