וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות

יעל חלק

30.6.2009 / 23:10

הירידה במדד בטחון הצרכנים שלחה את המדדים לירידות: דאו ג'ונס איבד 1%, מדד S&P 500 נחלש ב-0.8%, נאסד"ק נחלש ב-0.5%




הירידה במדד בטחון הצרכנים העבירה את המסחר בוול סטריט לירידות שערים, לאחר שבתחילתו נרשמו עליות שערים קלות. נאסד"ק נחלש ב-0.5% לרמה של 1,835 נקודות, דאו ג’ונס איבד 1% לרמה של 8,448 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-0.8% לרמה של 919 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.031% לרמה של 3.523%.

מחירי הנפט הגולמי עולים לשיא של 8 חודשים, וצפויים לחתום היום את העלייה הרבעונית החדה ביותר שלהם מאז 1990. העלייה של השבועות האחרונים נובעת הן מהעלייה העונתית של מחירי האנרגיה מדי קיץ בשל הביקוש המוגבר, והן ממתיחויות גיאו-פוליטיות.

לאחר שדיווחו על ביצועים טובים ברבעון הראשון של השנה, צפויים הבנקים והחברות הפיננסיות בוול סטריט לסגור השבוע את הרבעון הרווחי ביותר מאז פרץ המשבר הכלכלי, ובמקום להסתמך על מינוף וסיכונים להעלאת הרווחים, חברות כמו ג'יי פי מורגן צ'ייס, גולדמן סאקס מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה חזרו למקורות והשיגו ביצועים טובים באמצעות מסחר וחיתום.

אתמול נידון ברנרד מיידוף, יו"ר נאסד"ק לשעבר, לעונש של 150 שנות מאסר לאחר שהורשע בהונאת פונזי בהיקף של 65 מיליארד דולר אשר התפרסה על פני יותר מ-30 שנה - אחת מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט.

בגזרת המאקרו - קצב נפילת מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב רשם האטה בחודש אפריל, מה שעשוי להצביע על כך ששוק הדיור האמריקאי מתחיל להתייצב.

מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, נפל באפריל ב-18.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ירידה מתונה מתחזיות כלכלנים, שצפו נפילה של 19%. במארס נפל המדד ב-18.7% לעומת השנה שעברה. בטחון הצרכנים בארה"ב רשם החודש במפתיע ירידה לרמה של 49.3, לנוכח התגברות החששות בנוגע לשוק העבודה ולהתאוששותה האיטית של הכלכלה, כך דיווחה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. במאי עמד מדד ביטחון הצרכנים על 54.8, ותחזיות האנליסטים צפו כי יעלה ביוני לרמה של 55.5.

עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: הפעילות העסקית באזור שיקגו רשמה שיפור בחודש יוני לאחר שנפלה בחודש עבר. מדד מנהלי הרכש של שיקגו עלה ל-39.9 ביוני לעומת רמה של 34.9 במאי, אז התכווצה הפעילות העסקית באיזור שיקגו בשיעור החד ביותר מכל האיזורים בארה"ב.

מחר יפרסם מכון המחקר ADP את נתוני הודעות הפיטורים למגזר הפרטי בארה"ב, לצד פרסום מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור לחודש יוני של מכון המחקר ISM, נתוני החוזים למכירות בתים לחודש מאי, נתוני הוצאות הבנייה לחודש מאי ונתוני מכירות הרכב לחודש יוני.

טאואר סמיקונדקטור ו-Panavision Imaging הודיעו היום על התחלת ייצור סדרתי של סדרת המוצרים של חיישנים ליניאריים הניתנים לתכנות מחדש (DLIS-2K). לפי תחזיות החברה, שווי שוק חיישני התמונה הכולל, הנחשב לאחד השווקים בעלי אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בתעשיית הסמיקונדקטור, צפוי לצמוח ולהגיע לכ-11.7 מיליארד דולר בשנת 2012, לעומת 8 מיליארד דולר בשנת 2008.

אחרי זינוק של 240% מתחילת השנה, קליקסופטוור מפתחת התוכנות לניהול עובדים בשטח תעבור לרשימת הנאסד"ק גלובל סלקט מרקט (Nasdaq Global Select Market), היוקרתית של נאסד"ק. בכך תצטרף קליקסופטוור ל-17 החברות ישראליות ובהן טבע צ'ק פוינט ונייס שנכללות ברשימה.

מגל מערכות ביטחון זינקה אתמול ב-15.5% על רקע זכייתה במספר הזמנות בהיקף של 8.5 מיליון דולר. מדובר, בין היתר, באבטחת שני שדות תעופה, מספר תחנות כוח גרעיניות בדרום מזרח אסיה, חידוש מערכי גדרות גבול בישראל והרחבת האבטחה של שדה תעופה קיים במזרח אירופה.

ספיאנס קפצה אמש ב-15% לאחר שהודיעה כי תספק מערכת לניהול פוליסות ביטוח משנה בהיקף של כ-4.4 מיליון שקל לחטיבת ביטוח המשנה של קבוצת בנקאות, ביטוח ופיננסיים בינלאומית. במסגרת ההתקשרות עם הקבוצה, תטמיע סאפיינס את מערכות ביטוח המשנה לניהול פורטפוליו ביטוחי המשנה של הקבוצה ותספק גישה לכלל החטיבות והמשתמשים בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully