וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בבריטניה: אלן גרינספאן הוא האשם במשבר הכלכלי העולמי

רויטרס

30.6.2009 / 22:04

בסקר שערכה חברת אבולושן סקיוריטיז עלו גם שמותיהם של ביל קלינטון ושל ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון



כשמדובר על המשבר הכלכלי, הנטייה בעולם היא להאשים את הבנקאים תאבי הבצע, אך סקר שערכה חברת המחקר הבריטית אבולושן סקיוריטיז קבע כי האשם העיקרי הוא יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן.



הסקר, שנערך בקרב 200 מנהלי קרנות ומשקיעים, ביקש מהמנהלים לנקוב במי שלדעתם אשם בפרוץ המשבר. 35% מהמשיבים בחרו בגרינספאן, ששימש כיו"ר הבנק הפדרלי עד ל-2006, ובעבר הלא רחוק נחשב לאחד מראשי הבנק הפדרלי הטובים ביותר. הביקורת העיקרית שנשמעה על גרינספאן נגעה למדיניות הריבית הנמוכה שעודד.



שם אחר, בו נקבו 10% מהמשיבים היה זה של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון. גם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, זכה לביקורת. בין השמות הנוספים שנזכרו בסקר היו מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד לשעבר, פרד גודווין, ריצ'רד פולד, שעמד בראש ליהמן ברדרס, ואף הכלכלן בן המאה ה-18 אדם סמית.



ביקורת רבה נמתחה על גרינספאן בארה"ב בשנה האחרונה בעקבות המשבר, בטענה שמדיניות הריבית הנמוכה שלו נמשכה תקופה ארוכה מידי וגרמה לבועה בתחומי הנדל"ן והמשכנתאות. התמוטטות שוק הסאבפריים האמריקאי הובילה למחיקות והפסדים בשווי 1.2 טריליון דולר, ולהתמוטטותו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully