וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים: כבר לא צופים שהמערכת תקרוס

שרית מנחם

1.7.2009 / 7:03



>> "גם בבנקים אין קטסטרופה", מרגיע יובל בן זאב, "התחלנו את השנה עם פחד מהפסדי ענק בתיק ניירות הערך של הבנקים, שהושקע בחלקו באג"ח של מוסדות פיננסים בעולם. ככל שחלף הזמן והמערכת הפיננסית הגלובלית התייצבה, הפחד מהפסדים ענקיים יורד משמעותית. הסיבה לירידה בחששות היא כי בעולם מתגבשת הערכה כי מגזר הפיננסים לא יקרוס ויצליח לשלם את האג"ח שהונפקו בידי חלק מהמוסדות האלה".

לדברי בן זאב, "חשש נוסף שהתבדה היה מנפילת הטייקונים. משבר האשראי גרר חששות לקריסה של לווים גדולים במשק, אולם כעת יש רגיעה. זו הסיבה שהעלייה הגדולה שנרשמה במדד ת"א בנקים מתחילת השנה - 33% - מיוחסת ברובה המוחלט (כ-30%) לרבעון השני, אז התחילה להתבהר התמונה".



בן זאב מוסיף כי הפעילות הבנקאית נפגעה מהמיתון, נתון שבין השאר התבטא בתוצאות הרבעון הראשון של 2009. "תוצאות הרבעון הראשון היו סבירות, התוצאות של הרבעון השני צפויות להיות חלשות יותר. באופן כללי 2009 תהיה שנה חלשה במערכת הבנקאות", הוא מציין.



למרות התחזית הקודרת מעניק בן זאב המלצת קנייה לענף: "המשקיעים מבינים ש-2009 אינה שנה מייצגת והם יסתכלו קדימה. לאורך זמן הבנקים יציגו תשואה של 10%-12% והמגזר ייהנה ממונטום חיובי. ההמלצות שלנו על לאומי ובנק הפועלים הן "קנייה" במחירי יעד גבוהים ב-25%-30% מהמחירים עתה. אנחנו צופים שיעורי עלייה דומים גם לבנקים קטנים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully