וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התספורת החדשה של דלק נדל"ן

מיכאל רוכוורגר

1.7.2009 / 9:19

בדלק נדל"ן מחפשים פתרונות יצירתיים לבעיות החוב ומציעים למחזיקי האג"ח: ותרו על חוב של 1.25 מיליארד ש' ותקבלו יחידות השתתפות בקרן ריט


למרות שתשואות האג"ח של חברת דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, ירדו לרמות של 11%-15%, בעיות החוב של החברה טרם נפתרו לחלוטין. זאת, מכיוון שעל דלק עדיין רובצות התחייבויות של כ-2.2 מיליארד שקל למחזיקי אג"ח ד, ה ו-כ"ה. בעקבות כך מחפשים בדלק נדל"ן פתרונות יצירתיים להקטנת החוב.

הרעיון העדכני עליו עמלים בדלק נדל"ן הנו הקמת קרן ריט (קרן להשקעות נדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים) שתירשם למסחר בלונדון ולתוכו תוכנס האחזקה (59%) של חברה הנכדה DGRE ב-130 חניונים ברחבי בריטניה. שוויה הכלכלי מוערך בכ-400 מיליון פאונד. בהתאם לחוקים הבריטיים, דלק נדל"ן תרד לאחזקה של 10% בריט שיוקם ויתר האחזקות (49%), ששוויין מוערך בכ-1.25 מיליארד שקל, יוקצו לגופים מוסדיים המחזיקים באג"ח של החברה, תמורת הויתור של חלקם בחוב לפי הפארי (הערך הכלכלי של האג"ח).

דלק נדל"ן קיימה כבר מפגשים עם גופים מוסדיים בכדי לעניין אותם במהלך שעשוי להיות כדאיי ל-2 הצדדים, שכן במידה והוא ייצא אל הפועל, דלק נדל"ן תקטין את מצבת התחייבויותיה לבעלי האג"ח בכ-1.25 מיליארד שקל, ותצטרך לעמוד בתשלומים הבאים של סדרה ה רק ב-2014 . כמו כן, ההון העצמי של דלק נדל"ן יגדל בכ-2 מיליארד שקל בעקבות מחיקת החוב וחיסכון בתשלומי מס.

החניונים של DGRE מושכרים לתקופה של כ-35 שנה לרשת החניונים הלאומית של בריטניה- NCP, שמפעילה אותם.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, ציין כי : "כפי שהצהירה החברה בעבר, היא בוחנת רעיונות יצירתיים שייתנו מענה וביטחון למחזיקי האג"ח שלה. הרעיונות נבחנים ברמה המקצועית וכפופים למכלול בדיקות מבחינה מיסויית, משפטית וכלכלית ולקבלת אישורים מבנקים בארץ ובחו"ל. לכשתתגבש התכנית, החברה תדווח לציבור כמקובל וכמתחייב".

  • עוד באותו נושא:
  • דלק נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully