וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "השפל מאחורינו - אך האבטלה תעלה"

עומר רבין

2.7.2009 / 13:47

נגיד בנק ישראל מביע אופטימיות בכנס קיסריה אבל מסייג: "המשבר הריאלי עדיין כאן, האבטלה עדיין תעלה. נקודת המפנה - לא לפני סוף השנה"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות המכון הישראלי לדמוקרטיה, עריכת וידאו: רן צימט)

"עברנו כבר את שיא המשבר. נקודת השפל מאחורינו" כך אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בכנס קיסריה שמתרחש באילת. "הרבעון השני היה הרבעון הכי טוב בבורסות ב-20 השנים האחרונות - וזאת על אף הפאניקה שהייתה בסוף 2008 הייתה הכי חמורה שאני זוכר", אמר הנגיד.

"יחד עם זאת", סייג הנגיד את האופטימיות, "המשבר הריאלי עוד כאן. האבטלה תמשיך לעלות - אנחנו נגיד שיש צמיחה והציבור ישאל מה איתנו? זו תופעה שתמיד מתרחשת בסוף מיתון ובתחילת תקופת התאוששות". פישר העריך כי רמת האבטלה במשק תגיע עד ל-8.5 ואולי אף 9 אחוזים מכוח העבודה.

"נקודת המפנה תקרה בסוף המחצית השנייה של השנה ואולי ברבעון הראשון של השנה הבאה - זה לא כל כך טוב, אבל זה יותר טוב ממה שחשבנו לפני 6 חודשים. זו כנראה התוצאה של הפעולות האמיצות של הבנקים המרכזיים".

פישר ציין עוד כי מדינות אסיה ושווקים מתעוררים נוספים מתמודדים טוב יותר עם המשבר הריאלי לעומת מדינות אחרות וליציבותן עשויה להיות השפעה חיובית על היכולת של הכלכלה הגלובאלית להתאושש.

"כששואלים אותי מה המצב שלנו אני אומר: במילה אחת קשה, ובשתי מילים - יחסית טוב" אמר פישר בבדיחות לבאי הכנס. "ביחס למדינות אחרות עברנו את התקופה הזו בצורה טובה - בלי בעיות חריגות במערכת הבנקאית, בלי עליה חריגה בנתוני האבטלה בשיעורים שדומים למה שאנחנו רואים בעולם", סיכם הנגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully