וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע מקבל אהוד אולמרט שירותים משפטיים בחינם מעו"ד אלי זהר?

3.7.2009 / 14:24

זהר: "כולם יודעים שיום יבוא והוא ישלם את החוב הזה, כשיתחיל להרוויח כסף באזרחות"



שלוש השנים האחרונות עובד משרד עורכי הדין אלי זהר, מ. זליגמן ושות' על תיקיו וענייניו של אהוד אולמרט ללא הפוגה כמעט. תיק רודף תיק: טלנסקי, ראשון טורס, הבית ברחוב כרמייה, מרכז ההשקעות, מינויים פוליטיים במשרד התמ"ת ואוסף העטים. בנוסף לזהר, פרקליטו וידידו של אולמרט, שוקדים על התיקים עורכי דין ומתמחים מהמשרד. כמה מהם התרעמו השבוע על כך שהם עובדים בחינם.



מדוע מקבל אולמרט שירותי חינם מזהר? "זה לא באמת בהתנדבות", מתעקש זהר. "עובדים איתי על התיקים של אולמרט חמישה-שישה עורכי דין, וכולם אוהבים את אולמרט מאוד. הוא מאוד חם ונעים לעבוד איתו. כולם יודעים שיום יבוא והוא ישלם את החוב הזה, כשיתחיל להרוויח כסף באזרחות. בינתיים ניהלנו חקירות בתשעה תיקים במשך שלוש שנים, אבל אני בטוח שנתוגמל בעתיד".



אז זה כמו שפעם רשמנו במכולת, על החשבון?



"בדיוק, כמו שפעם רשמנו במכולת. זה חוב שלו למשרדנו והוא ישלם אותו. אני מאוד סומך עליו ואין לי בעיה עם הדבר הזה. למרות שבשלוש השנים האחרונות אנחנו מאוד מועסקים בזה, דחינו את התשלום לעתיד".



מה אופיו המשפטי של התשלום הזה? על פי חוק שירות הציבור (מתנות), מתנה הנה הקניית נכס שלא בתמורה או "מתן שירות או טובת הנאה אחרת שלא בתמורה", ועל נושא משרה ציבורית נאסר לקבל מתנה "אם יש בהקנייתה לעובד הציבור משום חשש לפגיעה בטוהר המידות". בנוסף לכך, על פי כללי ועדת אשר למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני-שרים, "שר לא יקבל שכר או טובת-הנאה זולת שכרו המשתלם מאת המדינה". זהר ישן בשקט: "מי שיטען נגדנו שזה שוחד, שאנחנו עושים עבודה בחינם, צריך להבין שאין פה שום עבירה אתית או חוקית".



הקשר בין זהר לאולמרט נמשך כבר שנים. ב-2001, כשאולמרט עדיין כיהן כראש העיר ירושלים, קיבל משרדו של זהר מהעירייה למעלה ממיליון שקל לצורך ייצוגה והכנת חוות דעת למענה (על אף שבעירייה קיימת מחלקה משפטית גדולה). מ-2003 ייצג זהר את אולמרט בתביעת הדיבה שהגיש נגד העיתונאי מרדכי גילת, בעקבות חשיפת פרשת האי היווני. באותה שנה הוא גם היה מועמדו של שר המשפטים דאז וחברו הקרוב של אולמרט, יוסף (טומי) לפיד, למשרת היועץ המשפטי לממשלה, אבל הסיר את מועמדותו, מחשש לניגוד עניינים. בהמשך ייצג זהר את אולמרט בהופעותיו בפני ועדת וינוגרד, אבל אז דווקא התעקש אולמרט שהמדינה תשלם לידידו את הוצאות המשפט. אולמרט דרש 150 אלף שקל, המדינה אישרה רק 30 אלף.



שכר הטרחה המצטבר בענייניו של אולמרט שווה הרבה יותר. השבוע למשל פורסם שעו"ד יעקב וינרוט יקבל על ייצוגו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון שכר טרחה של כמיליון דולר, וזה עוד לפני ההכנות לערעור בבית המשפט העליון, בעלות של כרבע מיליון דולר. "שכר טרחה של מיליון דולר לתיק אחד שיחסית התקדם מהר נחשב לתיק רווחי", מסביר עורך דין ותיק ופרופסור למשפטים. "אצל אולמרט, לקוח מתמיד שהולך וחוזר, זה סיפור אחר. שם מיליון דולר זה רק לכיסוי ההוצאות".



אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה: "הן במהלך תקופת כהונתו של אולמרט כראש ממשלה והן כיום, ההתנהלות בין אולמרט לבין עורכי דינו נעשית ומדווחת על-פי דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully