וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודש: דנקנר חוזר לקרדיט סוויס

מיכאל רוכוורגר

5.7.2009 / 9:24

כור רכשה 0.6% תמורת 300 מיליון דולר. בכל מגדילה את אחזקותיה בבנק ל-1.28%

חודש ימים לאחר שכור תעשיות, שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר ומשפחות לבנת ומנור, השלימה סיבוב מוצלח של מימוש כ-2.7% ממניות בנק ההשקעות השווייצי קרדיט סוויס ברווח של 2.2 מיליארד שקל, הגדילה כור בשבועות האחרונים את האחזקה בבנק השווייצי.

כור דיווחה הבוקר כי רכשה בתקופה האחרונה כ-6.9 מיליון מניות של קרדיט סוויס, המהוות כ-0.6% ממניות הבנק. זאת, לאחר שמניית קרדיט סוויס איבדה כ-5% בחודש האחרון, והבנק נסחר לפי שווי שוק של 50.5 מיליארד דולר. כור אינה מציינת לפי אלו מחירים נעשו הרכישות, אולם בהנחה שהם נעשו סביב מחירי השוק בהם נסחרה המניה בחודש האחרון, מדובר בהשקעה של כ-300 מיליון דולר.

בעקבות הרכישות האחרונות מחזיקה כור כ-15.22 מיליון מניות קרדיט סוויס, המהוות כ-1.28% מהון המניות של הבנק, בהשקעה מצטברת של כ-2.12 מיליארד שקל. מלבד הרווח של 2.2 מיליארד שקל, כור מורווחת "על הנייר" סכום של 470 מיליון שקל נוספים, המהווים את הפער בין שווי בספרים של המניות הנרכשות לבין שוויין בבורסה.

לכור מסגרת השקעה של עד 5 מיליארד שקל להשקעה במניות הבנק השווייצי, והיא מתכוונת לנצל את הכסף הזה לרכישת מניות נוספות.

ההשקעה בקרדיט סוויס מתבצעת במקביל לרכישת מניות ענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור, בהיקף של עד 3.5 מיליארד שקל, עליה דיווחה כור לפני כשבועיים. עד כה כור דיווחה כי רכשה 0.25% מקרפור תמורת כ-284 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully