וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן והבנקים משכו את ת"א למטה

נתן שבע

5.7.2009 / 14:00

באחד העם נרשמו היום ירידות בהובלת מדדי הנדל"ן והבנקים שירדו ב-3.2% וב-2.5% בהתאמה. ת"א 25 איבד 1.3%


הבורסה חזרה מחופשת סוף השבוע לירידות שערים כאשר את המגמה השלילית מובילות מניות הבנקים והנדל"ן. מדד תל אביב 25 ירד ב-1.3% לרמה של 850 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 1.7% לרמה של 789 נקודות ומדד התל טק השיל 3.1%. מחזור המסחר היה נמוך יחסית גם לימי ומסתכם ב-750 מיליון שקל.

המשקיעים בארה"ב נהנו מיום חופש ביום שישי לאור חגיגות יום העצמאות, אבל נתוני האבטלה של הכלכלה האמריקאית מיום חמישי לא הותירו להם סיבות טובות לחגיגה.

בבנק לאומי מצאו כי עליות השערים האחרונות לוו במחזורי מסחר גבוהים יחסית לתקופה האחרונה, מה שעשוי להיות אינדיקציה חיובית נוספת למשקיעים. אלה, עמדו בממוצע יומי על כ-1.7 מיליארד שקל, לעומת כ-1.5 מיליארד שקל בשבוע שעבר וכ-1.4 מיליארד שקל בממוצע מתחילת השנה.

למרות המגמה השלילית בארה"ב מניות הדשנים דווקא טיפסו בארה"ב לאחר הירידות שחוו בתקופה האחרונה. פוטאש עלתה ב-5.1% ומוסאיק ואגריום עלו בכ-2.5% - ובכך עוזרות לכיל. עוד בזירה של כיל - החברה הודיעה על הסכם פשרה בינה לבין פולקסווגן הגרמנית לגבי ההשקעה בחברת המגנזיום לאחר שהאחרונה החליטה לפני חצי שנה באופן חד צדדי על פירוק השותפות ביניהם.

כי"ל פתחה את היום בעליות של למעלה מאחוז לאור המגמה החיובית במניות הדשנים בשבוע שעבר אם כי לבסוף נעלה המסחר ביציבות. עוד בזירה של כיל - החברה הודיעה על הסכם פשרה בינה לבין פולקסווגן הגרמנית לגבי ההשקעה בחברת המגנזיום לאחר שהאחרונה החליטה לפני חצי שנה באופן חד צדדי על פירוק השותפות ביניהם.

מדד הנדל"ן ירד ב-3.2%. אפריקה ישראל בלטה בירידות של 5.6% לאחר זינוק של 13% בשבוע שבעבר.

מדד הבנקים שעלה ב-4.7% בשבוע שעבר איבד היום 2.5%. הפועלים הובילה את הירידות בענף ואיבדה 3.2% לאומי השילה 2.3%.

מי שנהנית מעליות שערים בימים האחרונים היא מניית דלק רכב שעלתה בכ-14% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר. זאת, לצד השקת מאזדה 3 החדשה והמלצה מכלל פיננסים. היום היא פתחה היום בעליות אבל נכנעת למגמה השלילית.

קבוצת שטראוס מתרחבת בתחום המים. החברה מנהלת משא ומתן מתקדם לחתימה על הסכם לרכישת חברת המים תמי 4 תמורת כ-90 מיליון דולר (כ-350 מיליון שקל). ההיקף הסופי של ההשקעה מותנה בביצועי הרבעון השלישי של תמי 4.

נוחי דנקנר חוזר להשקיע בקרדיט סוויס. כור רכשה 0.6% תמורת 300 מיליון דולר בימים האחרונים לאחר סידרת המימושים שערך בחודשים האחרונים. כור מאבדת גובה.

ישראמקו מאבדת גובה, ובסך הכל ירדה בכ-8% בשלושת ימי המסחר האחרונים. הבוקר פורסם כי רשות ניירות ערך בודקת חשד לפיו ח"כ חיים כץ ביצע עבירות על חוק ניירות ערך במניית ישראמקו. על פי החשד, ח"כ כץ ביצע מכירות ורכישות במניית ישראמקו על ידי ברוקר פרטי בהסתמך על מידע פנים. ברשות בודקים האם מדובר ברכישה אחת או במספר רכישות ומה היקפי הפעולה.

טבע משייטת בימים האחרונים בוול סטריט סביב רמת שיא של 50 דולר. בישראל היא עדיין רחוקה בכ-5% מרמת השיא שהיתה בתחילת 2006 בגלל השינוי בדולר. טבע שפתחה את המסחר בפער ארביטראז' קל נחלשה מעט ובסופו של יום סגרה בירידה של 1.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully