וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא יוטל מע"מ על הירקות והפירות"

6.7.2009 / 18:07

בתום יום רב טלטלות, ושעות מספר לאחר ששר האוצר הודיע כי המע"מ יוטל, רה"מ הודיע כי לא יהיה מע"מ על הפירות והירקות. במקום זאת תוקטן ההפחתה במס הכנסה ב-2010

סאגת המע"מ על הפירות - כן או לא - נחתמה הערב, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע, כי לא יוטל מע"מ על הפירות והירקות.

"חלק מתפקיד ראש הממשלה זה להיות קשוב לרחשי הלב של הציבור", אמר נתניהו. "בימים האחרונים אני שומע את אזרחי ישראל בעניין הטלת המע"מ על הפירות והירקות, והגעתי למסקנה שזו לא העת להטילו. ביקשתי משר האוצר למצוא כיצד אפשר לאזן את אובדן ההכנסות".

שר והאוצר יובל שטייניץ שהתבטא מוקדם יותר כמי שאומר "שהמע"מ יוטל עם או בלי ש"ס" (שהתנגדה נמרצות להטלת המע"מ) אמר בתגובה להודעת רה"מ, כי "אינני מאושר מההחלטה, אך אני מכבד את הכרעת ראש הממשלה".

שטייניץ הוסיף: "בעצה אחת החלטנו, כמו שהתחייבנו, לא להרחיב את מסגרת הגרעון, לשם כך החלטנו על שני צעדים: נקטין את הפחתת מס ההכנסה ל-2010 במחצית, כאשר נרד מ-46% מס ל-45%. בנוסף, אנחנו דוחים את הקדמת ההפחתה למס החברות שב-2010 יירד מ-26% ל-24%. הצעדים הללו מקנים את אותם מקורות שהיו אמורים להגיע מהמע"מ על הפירות והירקות".

שטייניץ אמר לאחר ההודעה לעיתונאים כי "הדיונים על ההחלטה התנהלו במשך השבועיים האחרונים. לא הצלחתי לשכנע את ראש הממשלה ואני פועל לפי הכרעתו. לעניות דעתי, מס ערך מוסף צריך להיות אחיד לכל המוצרים והפטור הוא טעות שהיה נכון לבטלה. עם זאת עמדנו על עקרון ברזל שמסגרת הגרעון לא תיפגע. אנחנו לא ממשלה לחיצה, ראש הממשלה קיבל את ההחלטה מטעמים של התחשבות ברחשי לב הציבור. אני לא קורא לזה התקפלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully