וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגרה במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

6.7.2009 / 23:07

הנפט יורד לשפל של 5 שבועות. נאסד"ק נחלש ב-0.5%, דאו ג'ונס עלה ב-0.5%. נייס יורדת ב- 3.5% על רקע הורדת המלצה


המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנפט המשיך במגמה השלילית של הימים האחרונים ומשך אחריו את שוקי המניות בשל החשש מהמשך ההאטה הכלכלית. המשקיעים האמריקאים חזרו היום מחגיגות יום העצמאות אל המציאות העגומה של הכלכלה האמריקאית. ביום רביעי תיפתח באופן רשמי עונת הדו"חות של וול סטריט והתחזיות לגביה עגומות.

נאסד"ק נחלש ב-0.5% לרמה של 1,787 נקודות. דאו ג’ונס עלה ב-0.5% לרמה של 8,324 נקודות ומדד S&P500 הוסיף 0.3% לרמה של 895 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.01% לרמה של 3.50%.

מחיר הנפט הגולמי ננעל היום בנפילה של 4% בבורסת הסחורות של ניו יורק לרמתו הנמוכה ביותר מזה חמישה שבועות, בשל חששות מעיכוב בהתאוששות הגלובלית מהמשבר, שעלול לפגוע בביקוש לדלק בעולם. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוגוסט נפלו ב-4% ל-64.05 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מאז שהגיע לרמה של 73.50 דולר לחבית בשבוע שעבר, נפל מחיר הנפט ב-13%, לנוכח נתוני התעסוקה הגרועים מהצפוי שפירסם משרד העבודה האמריקאי בסוף השבוע.

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר אתמול כי הוא ואובמה לא הבינו "עד כמה מצבה של הכלכלה היה רע", אך עם זאת, הוא עדיין עומד מאחורי חבילת התמריצים של הממשל ומאמין כי התוכנית תיצור משרות נוספות ככל שקצב הצריכה יגדל. לדבריו, שיעור אבטלה של 9.5% בחודש יוני, עליו דיווח משרד העבודה האמריקאי בשבוע שעבר, הוא גבוה מדי. "הנתונים עליהם ביססנו את מדיניותנו הכלכלית בינואר היו הקונצנזוס".

עונת דו"חות עגומה במיוחד

אלקואה יצרנית האלומיניום, תפתח ביום רביעי באופן רשמי את עונת הדו"חות בוול סטריט כאשר תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2009. תחזיות האנליסטים הן כי החברה, אשר נאבקה בירידה בביקוש ובמחירים בעקבות המשבר הכלכלי, תדווח על הפסד רבעוני שלישי ברציפות ונפילה של קרוב ל-50% בהכנסותיה.

עונת הדו"חות הנוכחית, לפי תחזיות האנליסטים, צפויה להיות עגומה במיוחד. לפי חברת המחקר פאקטסט, הרווחים התפעוליים של החברות הכלולות במדד S&P 500 נפלו ברבעון השני של 2009 ב-36% לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, בהובלת צניחה של 78% ברווחיהן של חברות חומרי הגלם. רווחיהן של חברות האנרגיה, לפי החברה צנחו ב-67% ברבעון השני בעקבות הירידה בביקוש. ענקית הנפט שברון תדווח גם היא ביום חמישי על תוצאותיה הרבעוניות, וביום שישי תפרסם אינפוסיס ההודית את דו"חותיה.

נייס נחלשה על רקע הורדת המלצה. בבית ההשקעות HSBC חוזים כי דו"חות הרבעון השני שיתפרסמו ב-29 ביולי צפויים להיות חלשים, ומורידים את מחיר היעד למניה מ-34 דולר ל-32 דולר. עם זאת, שומרים בבית ההשקעות את המלצתם למנייה על "משקל יתר", לאור העובדה כי תוצאות החברה צפויות להתאושש במחצית השנייה של השנה.

אלווריון נסחרה על רקע הערכות לפיהן החברה נמצאת בדרכה לשיתוף פעולה עם ענקית הסלולר נוקיה. על פי דיווח באתר urstrung, אלווריון היא המתמודדת המובילה לשתף פעולה עם החברה הפינית אחרי שזו החליטה לצמצם את השקעותיה בטכנולוגיית ה-WiMax ולהפנות את משאביה לטכנולוגיית ה-LTE המתקדמת יותר.

חברת הסלולר פרטנר נסחרה על רקע כוונתה של חברת האם - האצ'יסון הסינית - לזרז את הליך מכירתה. נציגי פרטנר בארץ, עמיקם כהן ודני אלדר, אשר מנהלים את הליך המכירה של פרטנר עבור האצ'יסון, הוציאו אמש מכתב לחברות שהביעו עד כה עניין ברכישת פרטנר, בדרישה להגיש הצעות לרכישת החברה עד לתאריך ה-8 ביולי.

קומטאץ’ חתמה על 8 שותפויות OEM חדשות במהלך הרבעון השני. 125 שותפי OEM עושים כעת שימוש בטכנולוגיות של קומטאץ' לאבטחת דואר אלקטרוני (Messaging) ולגלישה בטוחה ברשת (Web security). במהלך הרבעון חתמה קומטאץ' על חמש שותפויות למוצר החדש לגלישה בטוחה ברשת, שהושק ברבעון הרביעי של 2008 (GlobalView URL Filtering), כך שהכפילה את מספר השותפויות למוצר זה ל-10. שלוש מתוך חמש שותפות חדשות אלו חתמו גם על הסכמים למוצר לאבטחת דואר אלקטרוני, ושלוש נוספות חתמו הסכמים למוצר אבטחת דואר אלקטרוני בלבד.

סיוה, המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, נסחרה על רקע שיתוף פעולה עם טסרה (Tessera) האמריקאית, במסגרתו תשלב סיוה את טכנולוגיית ההדמיה של החברה האמריקאית בקו המוצרים שפיתחה עבור מכשירי מולטימדיה ניידים.

יצרנית הציוד לתעופה ראדא דיווחה היום כי קיבלה הזמנות המשך ובקשות למתן שירות בהיקף של 1.9 מיליון דולר. בין המערכות שהוזמנו - ציוד ניווט, מערכות אוטומטיות לבדיקה וציוד תעופתי נוסף. את ההזמנות תספק ראדא במהלך השנה הקרובה. ראדא מפתחת ומשווקת מערכות לתחום התעופה הצבאי והמסחרי. בין השאר, מתמחה החברה בפיתוח מערכות בקרה למטוסים, בפיתוח מצלמות אלקטרו-אופטיות למטוסים ולרכבים משוריינים, וכן בשידרוג מטוסי אימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully