וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בשוק

רוני קדר

7.7.2009 / 18:00

שבוס חדש מגיע למחלקה הגבות מורמות והחששות גוברים. עם מעט מחשבה תוכלו להפוך את התקופה ליעילה עבורכם

חילופי התפקידים במקומות עבודה מביא לעיתים קרובות להתמודדות של העובד עם בוס חדש. לבוס החדש שלכם יש השפעה רבה יותר מאשר לכל אחד אחר בבואו להעריך אתכם לחיוב או בכישלון. הבוס קובע את ההצלחה, מפרש את הפעולות של שחקני מפתח אחרים בזירת העבודה, וכן שולט על המשאבים שאתה צריך. בניית מערכת יחסים אפקטיבית עם הבוס החדש, תוך כדי האפשרות לשאת ולתת על משאבים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם כאשר מתחיל הבוס לפעול בשטח.

כאשר תחשבו על עבודה עם הבוס החדש, שמרו את המטרות הבאות בחשבון:

1. הבהירו ציפיות מוקדמות. אתם בצרות אם הבוס שלכם מצפה שפרויקטים יבוצעו מהר, בטח אם אתם יודעים שלמערכת יש בעיות מבניות חמורות. כמו כן, רצוי שתבהירו לבוס החדש כי הוא עשוי לקבל מכם חדשות רעות לעיתים כדי להקטין את הציפיות הלא ריאליסטיות שלו. היזהרו בהפגנת היכולות שלכם בצורה מוקצנת עד שהבוס החדש ילמד לקבל שינוי ולהכיל אותו.

2. אבטחו מחויבויות. יחד עם קביעת יעדים, התחילו לנהל משא ומתן על הנושאים המרכזיים- משאבי האנוש, מימון וידע שלהם תזדקקו על מנת להצליח. אם אינכם מבטיחים לעצמכם כוח בעזרת משאבים, לא תוכלו לעשות הרבה כשתבואו לבקש עזרה או להוכיח את עצמכם בפני הבוס.

3. כוונו לזכיה מהירה. לא משנה מה סדר העדיפויות שלכם, נסו לזהות במהירות מה אכפת לבוס שלכם ביותר ושאפו לתוצאות התואמות את הנושאים הללו. באופן זה, הבוס ירגיש את ההצלחה, ואפילו ירגיש ביטחון לקחת עליה את האחריות. מצד שני, לא כדאי לעשות טעות ולעבוד רק על מנת לקבל הכרה מאחר וזוהי התנהגות הנחשבת קטנונית. בין השאר, כדאי לנסות לעצב את תהליכי החשיבה של הבוס על מנת שיבין מה הנכם יכולים להשיג.

4. כוון לכיוון מטרות שיקנו את כבודו של הבוס החדש. זהו הבסיס על מנת להגיע לקואליציה טובה ובטוחה עם הבוס ועל ידי כך, תראו שאתם מכבדים אותו. לבוס יכולות להיות מערכות יחסים קיימות עם הכפופים, אם כן, חשיבות הקשר היא אף יותר חזקה.

5. הקשר עם הבוס החדש יהיה בנוי על שורה של שיחות. רצוי שתלמדו כיצד לעבוד בשיתוף פעולה, גם אם מדובר בבוס שלכם וגם אם ההעדפות שלכם שונות זה מזה. נסו ללמוד, על ידי שיחות, ולמצוא מידע פנימי על האדם החדש שיושב מולכם, מה הרצונות שלו ומה ההעדפות שלו, כך תדעו עד כמה רצוי להיות מעורבים בהחלטותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully