וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מתווה מתון להיטל הבצורת

פנחס וולף

8.7.2009 / 12:44

ועדת המשנה ומשרד האוצר מגבשים חלופה, לפיה יוכרז היטל בצורת – אך הקצבת המים הבסיסית לנפש תורחב משמעותית ותעלה הדרגתית

נמשכים המאמצים להגיע לפשרה סביב היטל הבצורת שנועד לממן חלופות ופתרונות במשק המים. על פי הפשרה אשר נדונה היום בין ועדת המשנה של הכנסת לעניין לבין משרד האוצר, תורחב משמעותית הקצבת המים לנפש, כך שבמקום 3 קוב' מים שהוקצבו לכל אדם על פי הצעת האוצר – תגיע הקצבת הבסיס לנפש עד ל-6 קוב' במתווה מדורג ומשתנה.

על פי הפשרה המתגבשת, תעמוד הקצבת הבסיס למשפחה בת 4 נפשות על 16 קוב' מים עד חודש נובמבר השנה, כאשר תוספת של 4.2 קוב' תינתן עבור כל נפש נוספת המתגוררת במקום. מחודש נובמבר ועד ינואר תשונה הקצבת הבסיס ל-18 קוב' עם תוספת של 5 קוב' לנפש – ומחודש ינואר 2010 ועד סוף השנה הבאה תיקבע מכסת הבסיס על 12 קוב' מים לשתי נפשות, 15 קוב' לשלוש נפשות ו-20 קוב' עבור 4 נפשות. עבור כל אדם נוסף בבית יוקצו 5 קוב' מעבר למיכסה זו – כל בית אב יחוייב בתשלום של 20 שקלים לכל קוב' שיצרוך מעבר למיכסה המצויינת. מתווה זה מחליף, כאמור, את התכנית המקורית להקצות 3 קוב' מים לאדם בלבד.

לצד המתווה המדובר, הוחלט עוד כי ההיטל ייכנס לתוקף רק ממועד אישור התקציב ביום חמישי הבא, ולא החל מתאריך ה-1 ביולי כפי שפורסם בתחילה. כמו כן מסתמן כי יינתנו אישורי חריגה מיוחדים מהמתווה לחקלאים וכן לגורמים שונים בתחומי התעשייה והמסחר.

להערכת האוצר, כפי שהוצגה בפני חברי הועדה בצהרים, משמעות המתווה החלופה היא כי הכנסות המדינה ממס הבצורת יסתכמו ב-700 מיליון שקלים, במקום 1.2 מיליארד שקלים שהיו אמורים להיכנס לקופה הציבורית על פי התכנון המקורי.

הדיונים בין האוצר לוועדת המשנה מתקיימים על רקע התפזרות ועדת הכספים אתמול והבוקר לאור חילוקי דעות חריפים בין חבריה סביב ההיטל המדובר וחוסר יכולתה להביא לכדי אישורה של התקנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully