וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים במשבר

רוני קדר

12.7.2009 / 10:28

על כל משרה מתמודדים בימים אלה יותר מועמדים מהרגיל. כדי לצלוח את התור, הנה כמה טיפים להתמודדות

כמות קו"ח המגיעה היום על כל משרה גדלה בשיעורים ניכרים, מה שמאפשר למעסיק, יכולת בחירה רחבה יותר והתאמת האדם המתאים ביותר לתפקיד. בתנאי השוק היום, אפשר להבחין אצל מועמדים בהעדפה בולטת למעסיקים המשדרים יציבות תעסוקתית וחוסן חברה.

ברמת תהליך הגיוס, החברות בוררות ביתר קפידה את הערוצים בהם פונים למשרות פנויות, על מנת לקבל פניות איכותיות ורלוונטיות יותר. לדוגמא, חברת "ביטוח ישיר" מצאה שפרסום מודעות דרושים באינטרנט גורר גל פניות שחלק ניכר מהן אינו עונה לתנאי הסף של התפקיד אך מצד שני הוא גיוס שעלותו נמוכה יותר והוא מגיע לחלקים גדולים יותר של האוכלוסייה. מצאנו שהדרך העדיפה לגיוס היא קודם כל הפעלת נטוורקינג, קשרים אישיים, בה אנו מקבלים המלצות אמיתיות על התאמת המועמד לחברה ולתפקיד, מה שגורם לגיוס איכותי יותר, תוך הוזלת עלויות משמעותית.

דפנה קליינר, סמנכ"ל משאבי אנוש ב"ביטוח ישיר": "אנו מקפידים שלא לקחת אנשים לא מתאימים אשר בשל המצב מבקשים לקחת תפקיד בתנאים מופחתים לעומת אלו שהיו להם קודם באופן שנראה שהפשרה הן ברמת התפקיד והן ברמת התנאים תביא למצב שלא יישארו איתנו לאורך זמן."

"אנו, כמעסיק גדול בחברה החושבת לטווח ארוך, מחפשים את אותם מועמדים המתאימים ביותר לנו ומציעים להם את התנאים המגיעים להם. ישנם כמה דברים בסיסיים שמושכים מועמד: תדמית החברה, חוסנה ויציבותה. גורמי היציבות והחוסן התחזקו בעיקר בשנה האחרונה אל מול המצב הכלכלי. בנוסף, מחפש מועמד את האפשרות לפיתוח אישי ומקצועי וכן סביבת עבודה נעימה ומטופחת."

הנה כמה טיפים למועמד בזמן משבר:

1. תן הזדמנות גם לתפקידים שאינם כוללים את כלל תנאי השכר שביקשת. אם התפקיד יכול לקדם אותך מבחינה מקצועית ו/או שמדובר בארגון יציב ובעל אפשרויות קידום, קח אותו בשתי ידיים. ברבות הזמן (ואם תוכיח את עצמך), גם התנאים עשויים להשתנות.

2. אל תתפשר על תחום שלא נוגע אלייך רק בגלל הצורך המיידי למצוא עבודה. חשוב כמה צעדים קדימה – האם משם אתה יכול לצמוח/להגיע לתפקיד שאליו אתה מכוון? מה הוא ייתן לך מבחינה מקצועית/אחרת? חבל שתתפשר עכשיו ובסופו של דבר תמצא את עצמך במעגל החיפוש.

3. תגיע לראיון אחרי שעשית "שיעורי בית" מקיפים על החברה. אין צורך להכביר במילים אבל אין ספק שמועמדים שמפגינים ידע והתעניינות ביעדים עסקיים/חזון/התפתחויות חדשות בשוק וכדומה, מוסיפים לעצמם נקודות.

4. אל תסתפק בלשלוח קורות חיים למשרה שאותה אתה רוצה ואתה יודע כי אתה מביא איתך ערך מוסף משמעותי לתפקיד. נסה להשיג את איש הקשר במשאבי אנוש ולדאוג לשיווק עצמי (קצר ותמציתי). אם בכול זאת תתבקש לשלוח את קורות החיים, דאג להוסיף כמה מילים בנוגע למשרה הספציפית ומדוע אתה סבור שתוכל להתאים אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully