וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביני: אובדן אמון הצרכנים עלול להפוך המיתון בארה"ב לממושך; צפוי נחשול חדלות פירעון תאגידי

סוכנויות הידיעות

10.7.2009 / 17:54

שילר ורוביני: תחושות בטן שליליות שהפכו לנבואה שמגשימה את עצמה החריפו את השפל הגדול - הבעיה דומה כעת"



המיתון העמוק ביותר שידעה כלכלת ארה"ב זה חצי מאה שנים עלול להיות ממושך משום שהצרכנים רואים מעט מאוד סימנים לכך שהעלייה בשיעור האבטלה והירידה במחירי הבתים מתקרבות לסיומן, העריכו הכלכלנים נוריאל רוביני ורוברט שילר, לפי דיווחה של סוכנות הידיעות בלומברג.



"הבעיה הבסיסית, כפי שאמר הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט בשנת 1933, היא פחד", אמר שילר, המשמש כפרופסור באוניברסיטת ייל, בראיון אתמול לערוץ הרדיו של בלומברג. השפל הכלכלי הגדול הפך לעמוק עוד יותר בעקבות "תחושה של אובדן אמון או תחושת בטן שלילית שהפכו לנבואה שמגשימה את עצמה. החשש הוא שנעמוד שוב בפני בעיה דומה", אמר.



ארה"ב זקוקה לחבילת תמריצים כלכלית נוספת משום שהחבילה המקורית של הנשיא ברק אובמה, בסך 787 מיליארד דולר, לא יושמה מהר מספיק, אמר שילר. רוביני, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק, אמר כי יידרשו הוצאות ממשלתיות נוספות כדי להימנע מעשור אבוד כמו זה של כלכלת יפאן בשנות ה-90.



רוביני ושילר אמרו כי נדרש שיפור מתמשך בביטחון הצרכנים בטרם כלכלת ארה"ב תוכל לשוב לצמיחה. רוביני העריך כי שיעור החיסכון של משקי הבית בארה"ב, אשר עלה בחודש מאי ל-6.9% - רמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1993 - צפוי להמשיך לטפס לרמה של לפחות 11%.



המיתון בארה"ב צפוי להימשך שישה חודשים נוספים מאחר שחברות רבות יתקשו לעמוד בתשלומים לנושים, הוסיף. "צפוי גל עצום של תאגידים שיגיעו לחדלות פירעון", אמר רוביני. "עוד לא יצאנו מכלל סכנה", הוסיף.



שילר ורוביני כאחד אמרו כי היעדר רגולציה הוא שאיפשר לבנקים ליטול סיכונים מופרזים, אשר גרמו לכך שהממשל בארה"ב נאלץ להשתלט על חברת aig והובילו לקריסת ליהמן ברדרס.



שילר התייחס לכך שמדד מחירי הבתים קייס-שילר של 10 הערים הגדולות בארה"ב ירד באפריל ב-0.7% - הירידה המתונה ביותר מאז יוני 2008. "ההאטה בקצב הירידה היא חדשות טובות, והיא עשויה להצביע על כך שההאטה בקצב ירידת המחירים תימשך בחודשים הקרובים", אמר שילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully