וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איליק רוז'ינסקי נפרד מדלק נדל"ן

מיכאל רוכוורגר

13.7.2009 / 8:37

הרקע לעזיבת "אביר המינוף": חילוקי דעות עם יצחק ואלעד תשובה. יפנה לעסקים פרטיים

לאחר חרושת שמועות אודות פיטוריו של איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, יסיים רוז'נסקי את תפקידו בימים הקרובים. לפי הערכות, הרקע לסיום התפקיד נובע מחילוקי דעות עם הבעלים תשובה ובנו אלעד תשובה. בכוונתו של רוז'נסקי (50) לפנות לעסקים פרטיים.

בימים אלה מגבש רוז'נסקי ביחד עם יצחק תשובה את תנאי הפרישה הסופיים. רוז'נסקי עוזב את דלק נדל"ן כאיש אמיד מאוד. במהלך השנים הוא קיבל שכר, בונוסים ואופציות בהיקף של עשרות רבות של מיליוני שקלים. ב-2006 היה שיאן השכר עם עלות שכר שנתית של 25.5 מיליון שקל. בנוסף לכך, מחזיק רוז'נסקי ב-1.4% ממניות דלק נדל"ן השוות כ-11 מיליון שקל בבורסה. יחד עם רוז'נסקי צפויה לפרוש גם חווה זמיר-טואף - המשנה למנכ"ל ויד ימינו של רוז'נסקי בשנים האחרונות.

רוז'נסקי החל את דרכו בקבוצת דלק לפני כ-10 שנים, והיה ביחד עם ראובן שפיגל ממקימי דלק נדל"ן, שהונפקה בבורסה ב-2005. בזכות הגאות בשווקים ונטילת מינופים אדירים, הפכה דלק נדל"ן במרוצת השנים תחת ניהולו של רוז'נסקי לחברת ענק עם נכסים בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים ברחבי ישראל, בריטניה, מערב אירופה וקנדה.

ואולם, המודל הממונף שרוז'נסקי הסתמך עליו התברר כבעייתי, ודלק נדל"ן נקלעה עם פרוץ המשבר למצוקת נזילות ממשית. בנובמבר 2008 תשואות האג"ח של החברה נסחרו ברמות של עד 120%. עם זאת, בזכות מימוש נכסים אגרסיווי בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, הזרמת הכסף של הבעלים תשובה (כ-60 מיליון שקל) והוצאתה מתוך קבוצת דלק באמצעות חלוקת מניות דלק נדל"ן לבעלי מניות דלק כדיווידנד בעין, האג"ח של דלק נדל"ן התייצבו סביב התשואות של 15%.

ואולם, הבעיות הפיננסיות של החברה עדיין לא נפתרו, שכן עליה לפרוע בשנתיים הקרובות למחזיקי האג"ח סכום של כ-2.5 מיליארד שקל. בעקבות כך, מנסה החברה בתקופה האחרונה לגבש תוכניות להמרת חלק מהחוב ליחידות השתתפות בקרן ריט שבכוונתה להנפיק בלונדון ולהכניס לתוכה את החניונים שבבעלות חברה הנכדה DGRE.

המינופים האדירים, ובמיוחד פרישה בדקה ה-90 מעסקת הענק לרכישת הנכסים של ילמולי השווייצית יחד עם יגאל אהובי תמורת כ-12.8 מיליארד שקל, גרמו לביקורות קשות של פעילים בשוק ההון כלפי אופן התנהלותו של רוז'נסקי, שלדבריהם, לא הכין את החברה כראוי לתקופות משבר והסתמך רק על הרוח הגבית של גאות בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully