וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 3.25%

סוכנויות הידיעות

6.12.2001 / 14:57

למרות זאת טוענים כלכלנים שהבנק ייאלץ לשוב ולהפחית את הריבית בראשית השנה הבאה אם התנאים הכלכליים בגוש היורו יוסיפו להידרדר



הבנק המרכזי של אירופה החליט להותיר את הריבית ברמה של 3.25% חרף ההאטה הכלכלית בגוש היורו. למרות זאת טוענים כלכלנים שהבנק ייאלץ לשוב ולהפחית את הריבית בראשית השנה הבאה אם התנאים הכלכליים בגוש היורו יוסיפו להידרדר. כלכלת גרמניה, שהיא הגדולה באירופה, התכווצה ברבעון השלישי לאחר שקפאה על שמריה ברבעון השני.



למרות שהוריד את השנה את הריבית ארבע פעמים עד עתה, נמנע הבנק מהורדה נוספת חרף הלחצים שהופעלו על ראשיו. מדינות גוש היורו חוששות ללכת בעקבות המשקים האמריקאי והיפאני ולהיקלע למיתון. כלכלת הגוש צפויה לצמוח ב-1.6% בלבד השנה וב-1.3% ב-2002 כשהתחזית לכלכלת גרמניה היא לצמיחה של 0.7%.



סטפן ברגהיים, המשמש ככלכלן ב-JP מורגן, אמר לרויטרס ש"הבנק המרכזי של אירופה רואה את הכלכלה באור חיובי מדי, למרות שתחזית עליית המחירים שלו - למרות הצניחה הנוכחית בשיעורי האינפלציה ? אינה אופטימית דיה".



מתחילת השנה הוריד הבנק הפדרלי של ארה"ב את הריבית 10 פעמים, ב-4.5% לרמה של 2%. הבנק המרכזי של בריטניה הוריד השנה את הריבית שבע פעמים למרות שאתמול הותיר אותה ללא שינוי, ברמה של 4%, הנמוכה ביותר מזה 40 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully