וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכולם מסביב נאנקים - בגולדמן סאקס חוגגים

סוכנויות הידיעות

14.7.2009 / 20:19

בנק ההשקעות שרשם רווחים מרשימים ברבעון השני יחלק לכל עובד 386 אלף דולר בממוצע עבור המחצית הראשונה

בעוד חברות פיננסים, משקיעים וכלכלות שלמות ברחבי העולם כורעים תחת נטל המשבר במערכת הפיננסית של ארה"ב, ומנסים להגביל את מנהגי השכר והבונוסים במגזר ההשקעות, בגולדמן סאקס מדווחים על רווחי שיא ומעלים את השכר לעובדיהם ב-33%. למעשה, גולדמן סאקס הקצתה 11.4 מיליארד דולר לתשלומי שכר והטבות במחצית הראשונה של 2009, או 386,429 דולר לכל אחד מ-28 אלף עובדיה בממוצע.

כמובן לא כל עובד יקבל את מלוא הסכום - מדובר אך ורק בסכום ממוצע, אך גובהו, שבמונחים שנתיים מיתרגם לכמעט 700 אלף דולר לעובד (אם הביצועים המרשימים של גולדמן יימשכו, והבנק יחליט לחזור על בונוסים אלה או להעלותם), כבר גורם לכמה מחברי הקונגרס האמריקאי להרים גבות. גולדמן, כמו כל הבנקים הגדולים בארה"ב, נדרש לסיוע של מיליארדי דולרים מהממשל האמריקאי.

גולדמן קיבל סיוע בסך 10 מיליארד דולר מהממשל - אף כי טען לאורך כל הדרך כי מצבו איתן וכי אינו זקוק לסיוע, אלא רק מוכן לקבלו על מנת לסייע לממשל במאמציו לייצב את המערכת. דו"חות גולדמן שהתפרסמו היום מאשרים במידה מסויימת את טענות הבנק: החברה דיווחה על רווח נקי בסך 3.44 מיליארד דולר, עלייה של 65% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

"אני מצטרף לעם האמריקאי המביט בתמהון על התנהלות גולדמן" אמר לסוכנות הידיעות בלומברג הסנאטור שרוד בראון מאוהיו. הסנאטור הדמוקרטי ג'ון טסטר ממונטנה, אמר לבלומברג כי "נהדר שהיה להם רבעון טוב, אבל אני לא מרוצה מנושא השכר. כבר הלכנו בדרך הזאת. לא יצאנו עדיין מכלל סכנה, והם צריכים להבין שלא מדובר עוד ב'עסקים כרגיל', והם אינם יכולים להמשיך כך אם הם לא רוצים לזכות בזעם ציבורי חריף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully