וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות חדות

ניר צליק

15.7.2009 / 23:10

מגזר הטכנולוגיה משך את וול סטריט למעלה: דאו ג'ונס התחזק ב-3.1%, נאסד"ק זינק ב-3.1%. אורכית קפצה ב-9.6%. סרגון הוסיפה 8.2%

תחזית חיובית של אינטל לרבעון השלישי וירידה קלה מהצפוי בתפוקה התעשייתית האמריקאית הובילו את המסחר בוול סטריט לעליות.

דאו ג’ונס התחזק ב-3.1% ל-8,616 נקודות, נאסד"ק עלה ב-3.5% ל-1,863 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 3% ל-933 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.149% ל-3.596%.

בזירת המקרו, האינפלציה בארה"ב עלתה ביוני בקצב המהיר זה שנה, בהתאם לתחזיות, בהובלת מחירי האנרגיה. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. מדד המחירים לצרכן עלה ביוני ב-0.7%, לאחר שבמאי עלה ב-0.1%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2%. לעומת יוני שעבר, ירד המדד ב-1.4% ביוני, הירידה החדה ביותר מאז ינואר 1950.

התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בחודש שעבר ב-0.4%, לאחר ירידה של 1.2% בחודש מאי - והשלימה בכך חודש שמיני של ירידות, וירידה חודשית 17 ב-18 החודשים האחרונים, מסר היום הבנק הפדרלי. תחזיות הכלכלנים היו לירידה חדה יותר בתפוקה התעשייתית ביוני בשיעור של 0.6%.

בנפרד, דיווח היום הבנק הפדרלי כי הפעילות הכלכלית של מגזר הייצור באזור ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) התכווצה החודש בקצב האיטי זה יותר משנה, לאחר שהזמנות המפעלים טיפסו בשיעור החד יותר מאז החל המיתון. מדד האמפייר סטייט עלה ביולי לרמה של מינוס 0.6 ביולי, לעומת רמה של מינוס 9.4 ביוני. קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית של מגזר הייצור באזור ניו יורק. אנליסטים צפו כי המדד יעלה לרמה של מינוס 4.6 נקודות.

אורכית מטפסת, טבע נסחרת בצל מייקל ג'קסון

דו"חות אינטל, שהתפרסמו אמש אחרי סגירת המסחר יעמדו במרכז, כאשר ענקית השבבים סיפקה תחזית אופטימית לרבעון השלישי. החברה דיווחה על הפסד נקי בסך 398 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 1.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

ההפסד נרשם על רקע תשלום קנס שהטילה הנציבות האירופית על החברה בגין הפרת הגבלים עסקיים. הכנסות החברה עמדו על 8 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 9.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל - ירידה של כ-15%, אך מעבר לציפיות השוק. החברה צופה כי ברבעון השלישי היא תרשום הכנסות בסך 8.5 מיליארד דולר, בתוספת או גריעה של כ-400 מיליון דולר, מעל הציפיות.

יצרנית מוצרי ההיגיינה והציוד הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון רשמה ירידה של 3.5% ברווחיה ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ב-2008, בעקבות המיתון העולמי, התחזקות הדולר והתחרות מצד יצרניות התרופות הגנריות. למרות הירידה ברווחי החברה היא עדיין עלתה על תחזיות האנליסטים. רווחי ג'ונסון אנד ג'נסון הסתכמו ב-3.21 מיליארד דולר, או רווח של 1.15 דולר למניה. הכנסותיה של ג'ונסון אנד ג'ונסון ירדו ב-7.4% והסתכמו ב-15.24 מיליארד דולר.

יו"ר ומנכ"ל ג'נרל מוטורס (GM) לשעבר, ריק וגנר, יפרוש באופן רשמי מג'נרל מוטורס ב-1 באוגוסט, ויקבל תוכנית פנסיה והטבות בשווי 10 מיליון דולר. וגנר בן ה-65, אשר פוטר על ידי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ב-30 במארס, יקבל 1.64 מיליון דולר בהטבות שנתיות לכל אחת מחמש השנים הקרובות ופנסיה שנתית של 74,030 דולר לשנה עד לסוף חייו. כך לפי מסמכי החברה אשר הוגשו ביום שלישי לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).

במניות הישראליות, בעיות של בקרת איכות שפגעו בחברות תרופות מקוריות וגנריות לאחרונה היכו שלשום גם בחברת טבע. זיהום בקטריאלי מסוג Endotoxin שהתגלה ב-2 אצוות במפעלה של טבע באירווין, קליפורניה, גרם לחברה להוריד מהמדפים 57 אלף בקבוקונים של זריקת הפרופול. על פי ידיעה שהופיעה ב-CNN, התקבלו 40 דיווחים על חולים שסבלו מחום גבוה וכאבי שרירים לאחר שקיבלו את הזריקה שמשמשת להרדמה קצרת טווח.

משיכת הסחורה היא מכה לתדמיתה של טבע שמיצבה את עצמה כחלופה איכותית לחברות גנריות כמו רנבקסי ואקטוויס, שסבלו בשנה האחרונה מבעיות קשות בנוגע לבקרת איכות של תהליכי ייצור עם רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA). הזריקה התגלתה בביתו של מייקל ג'קסון שמת ב-25 ביוני. חוקר בכיר ב-CDC (המרכז למניעה ובקרה של מחלות בארה"ב) אמר כי אין דרך לדעת אם השימוש בתרופה גרם למותו של ג'קסון. דוברת ה-FDA הכחישה קשר בין מותו של ג'קסון לבין הורדת התרופה מהמדפים ומסרה כי היא לא יכולה לגרום לדום לב.

סרגון נטוורקס ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות חתמה על הסכם רב-שנתי עם קבוצת האצ'יסון 3, מובילה עולמית בתחום הדור השלישי, הנמצאת בבעלות האצ'יסון וואמפואה, שבין היתר הינה בעלת השליטה בחברת פרטנר הישראלית. סרגון תסייע לחברה לעבור מרשתות TDM ל-IP ותספק להאצ'יסון את הדור הבא של פתרונות את'רנט בקצבים גבוהים, כאשר על פי מקורות בשוק, שווי העסקה נע בין 5-10 מיליון דולר.

אורכית מספקת שוב בשורות טובות למשקיעי החברה: החברה תספק למטרונט המקסיקאית את פורטפוליו מוצרי ה-CM-4000. מטרונט תפרוס את המוצרים באיזורים עירוניים, כאשר פתרונות אורכית יאפשרו תקשורת מהירה בין ספקי תקשורת מקסיקניים. בדו"ח המורחב שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית לפני כחודש, נכתב כי החברה עשויה לזכות בלקוח חדש באחת ממדינות אסיה פסיפיק. פוטנציאל ההכנסות מהלקוח עומד על 20 מיליון דולר שיתחלקו על שנה מרגע חתימת החוזה של אורכית עם החברות שדרכן לקחה אורכית חלק במכרז. אם זאת, אין ערובה לכך שהעסקה אכן תתרחש.

נאסד"ק ובורסות המשנה שלה החליטו להאריך את ההקפאה של יישום כלל מחיר המינימום הנדרש למסחר, העומד על דולר אחד, עד 31 ביולי. ההקפאה, שהחלה באוקטובר 2008, היתה אמורה להסתיים ב-19 ביולי 2009. אכיפת כלל מחיר המינימום תחודש ב-3 באוגוסט אלא אם היא תוארך שוב. המשמעות היא שבמידה וההקפאה לא תחודש יימחקו חברות כמו טאואר מהמסחר ברשימה הראשית ויועברו לרשימה משנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully