וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה משבר? הכנסות שיא לג'יי.פי מורגן צ'ייס

מיכל רמתי

16.7.2009 / 14:22

קצת אחרי הדו"חות המדהימים של גולדמן סאקס גם ג'יי.פי מורגן צ'ייס מפרסם דו"חות מזהירים: הכנסות שיא של 25.6 מיליארד דולר ברבעון השני

בנק ג’יי.פי מורגן צ’ייס האמריקאי דיווח על גידול של 36% ברווח הנקי ברבעון השני ל-2.7 מיליארד דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים. הבנק דיווח גם על הכנסות שיא בסך 25.6 מיליארד דולר, עלייה של 39% לעומת הרבעון המקביל. התוצאות כללו אף החזר של 25 מיליארד הדולר שקיבל הבנק כסיוע מהממשל הפדרלי בשנה שעברה, מה שהביא להפחתה בסך 1.1 מיליארד דולר ברווח הנקי.

ג'יימי דיימון, יו"ר ומנכ"ל הבנק, בחר לציין בייחוד את תוצאות בנק ההשקעות, שרשם שיא הכנסות במחצית הראשונה של השנה, הודות לעמלות, שעלו אף הן לשיא. לעומת זאת, חטיבת ההלוואות לצרכנים ושירותי כרטיסי אשראי, המשיכה לדווח על עלויות אשראי גבוהות, ודיימון צפה כי רמתן תמשיך להיות גבוהה בטווח הקרוב.

בנוגע ליחס ההון הראשוני, אמר דיימון כי הבנק חיזק נתון זה, הנחשב למדד לעמידות בפני משבר אפשרי. יחס ההון הראשוני עלה ל-9.7%, לאחר שהבנק הגדיל את יתרות המזומנים שלו ב-2 מיליארד דולר ל-30 מיליארד דולר. במבט קדימה, אמר דיימון כי רמת ההון ויתרות המט"ח של הבנק מאפשרות לו לעמוד איתן - גם אם לא יירשם שיפור במצב הכלכלי בארה"ב.

דיימון הוסיף כי הבנק ממשיך להיות מחויב לסיוע במשבר, ולמניעת עיקולים. לדבריו, הבנק המשיך להעניק הלוואות חדשות, שהסתכמו ב-150 מיליארד דולר, ואישר 138 אלף שינויים בתנאי המשכנתאות הקיימות. "מאז 2007 ננענו 565 אלף עיקולים – ואנו צופים כי מספר זה ימשיך לצמוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully