וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק אוצר החייל השביתו את הסניפים

רוית הכט

20.7.2009 / 16:59

טוענים: "ההנהלה אינה מכבדת הסכמים עמנו לשמירת עצמאות הבנק ל-5 שנים, בעקבות המכירה לבינלאומי". ההנהלה: "לא ברורות הסיבות למחאה"

50 סניפי בנק אוצר החייל ברחבי הארץ מושבתים היום החל מהשעה 16:00. זאת, בעקבות הכרזת ועד העובדים של הבנק. מהוועד נמסר, כי העובדים יחזרו לעבודה סדירה מחר בבוקר, ואז גם ישקול הוועד את המשך הצעדים.

סלע המחלוקת בין העובדים להנהלת הבנק היא דרישת העובדים לשמור על עצמאותו של הבנק למשך 5 שנים ומניעת סגירת סניפים ומיזוגי מחלקות לבנק הבינלאומי, שרכש את אוצר החייל לפני כשנתיים.

בוועד העובדים של הבנק אומרים, כי למרות שהוועד והעובדים ביצעו שורה של צעדים על בסיס הסכמות שהושגו בינם לבין ההנהלה, "נראה כי ההנהלה מצידה מפרה את ההסכמות ולא מקדמת את ההבנות שהושגו בין הצדדים".

עוד דורשים העובדים לקבל תוספת שכר ומענקים, בעקבות מכירת הבנק לבינלאומי. עובדי הבנק דורשים תוספת שכר של 5% לשנתיים, בעוד שההנהלה מוכנה לתוספת של כ-3.5%. בנוסף, דורשים בוועד להתחיל במו"מ שיקבע את גובה התוספת ל-2009.

"עד עתה נמנענו מנקיטת צעדים ארגוניים כלשהם מתוך כוונה להביא לפתרון הדברים באמצעות הידברות", אומרים בוועד, "ניסינו להימנע משביתה אבל כנראה שבהנהלה מבינים רק כוח".

איציק נעמן, יו"ר ועד העובדים בבנק אוצר החייל: "אנחנו מגדירים את השביתה כשביתת אזהרה לאחר שחודשים אנחנו מנסים להגיע לידי הבנות ופתרונות. בעוד הוועד והעובדים ביצעו את הצעדים שהתחייבו אליהם, ההנהלה בוחרת להתעלם בהפגנתיות מהמחויבות שלה כלפי העובדים. אני מקווה שההנהלה תתעשת בהקדם ותמלא אחר הסיכומים שהושגו".

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה, כי "להנהלת בנק אוצר החייל לא ברורות הנסיבות להחרפת צעדי המחאה של העובדים. בניגוד לנטען, אין שום הקשחה בעמדת הבנק וההנהלה עודנה עומדת מאחורי ההצעה שהתקבלה על ידי וועד העובדים כבר בראשית שבוע שעבר. לצערנו, מסיבות לא ברורות החליטו העובדים לחזור בהם מהסכמתם להצעה זו.

אנו מצרים על החלטת הוועד, החלטה הפוגעת בציבור הלוקחות, ואנו מקווים כי ראשי הוועד יסיימו את צעדי המחאה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully