וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את ה-Xbox 360 תוכלו להעלות ארצה, את האחריות - לא

20.7.2009 / 18:18

בית המשפט דחה תביעה נגד מיקרוסופט ישראל בגין אי תמיכתה בקונסולת המשחקים Xbox 360, שלא משווקת על ידי מיקרוסופט בישראל

בית המשפט השלום ברחובות דחה תביעה נגד מיקרוסופט ישראל בגין אי תמיכתה בקונסולת המשחקים Xbox. התובע, ניב נמר, רכש את הקונסולה בעת שטייל בדנמרק, אולם חצי שנה לאחר חזרתו לארץ, חדל המכשיר לפעול. כאשר פנה לחברה לגבי התקלה, נענה כי המוצר אינו נתמך בישראל והופנה למיקרוסופט אנגליה. הסניף האנגלי הפנה אותו למיקרוסופט דנמרק, אשר החזירה אותו למיקרוסופט אנגליה. בעקבות זאת הגיש תביעה לבית המשפט בדרישה לחייב את מיקרוסופט ישראל להחליף או לתקן את הקונסולה בהחזר מלא של 3,000 שקל, הסכום אותו שילם לטענתו עבור המכשיר.

השופט גדעון ברק דחה את התביעה בטענה שהתובע לקח על עצמו סיכון כאשר רכש את קונסולת ה-Xbox בדנמרק "מבלי לוודא בביטחון אם יוכל לקבל את השירות בארץ או באם האחריות שהובטחה לו חלה גם על הנתבעת בארץ". השופט ברק קיבל את טענות מיקרוסופט ישראל, לפיהן על מי שרכש בחו"ל מוצר שאינו נמכר בארץ לא להניח כמובן מאליו שתינתן לו התמיכה בישראל. בנוסף, השופט ציין בפסק הדין כי התובע כלל לא הוכיח כי שילם את הסכום שדרש כפיצוי. לכתב ההגנה צרפה מיקרוסופט צילום של תעודת האחריות שמגיעה עם הקונסולה, ובה מופיעות המדינות בהן ניתן לקבל תמיכה למוצר זה. ישראל, כמובן, אינה ביניהן.

מאז הושקה הקונסולה ב-2005, ממתינים הגיימרים הישראלים להגעתה לישראל. במהלך ביקורו בארץ של מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, סטיב באלמר, הופתע לשמוע שקונסולת המשחקים של החברה לא נמכרת באופן רשמי בישראל. בעת השתתפותו במסיבת העיתונאים, אף רשם את ההערה על פתק במה שנראה כמו כוונה כנה להסדיר את הנושא. "לקח זמן עד שלמדנו איך עושים כסף מה-Xbox, ורק אז התחלנו לשחרר אותו למדינות אחרות", הסביר באירוע שנערך במאי 2008. מאז עדיין לא ניתן לראות באופק את תחילת שיווקו של המכשיר.

בשבוע שעבר דיווחה חברת NPD כי ביוני צנחו המכירות בשוק המשחקים בארה"ב בשיעור חד של 31%, וירדו ל-1.17 מיליארד דולר - הירידה החדה ביותר מאז שנת 2000. הירידה מורכבת מ-38% בתחום החומרה, ירידה של 29% בתחום התוכנה וירידה של 22% במכירות של ציוד נלווה. מתחילת השנה חלה ירידה של 12% במכירות בשוק משחקי המחשב. קונסולת Wii של נינטנדו נותרה מובילת הטבלה למרות ירידה של 45% במכירות ביוני בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. על רקע הירידות הללו, בולטת קונסולת Xbox שממשיכה להפגין עלייה עקבית במכירות וניצבת במקום השני לאחר Wii שמכרה ביוני 360 אלף יחידות. באפריל האחרון דיווחה מיקרוסופט כי חצתה את רף המכירות של 30.2 מיליון יחידות Xbox ברחבי העולם. במקום השלישי והרביעי ניצבות פלייסטיישן 3 ו-2 מבית סוני. על פי נתוני NPD, נינטנדו מובילה גם את גזרת הקונסולות הניידות. ביוני נמכרו 767 אלף קונסולות נינטנדו DS, לעומת 164 אלף קונסולות PSP של סוני.

  • עוד באותו נושא:
  • xbox 360

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully