וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות שערים

יעל חלק

20.7.2009 / 23:06

דאו ג'ונס ונאסד"ק עלו ב-1.2%. המשקיעים התעודדו מהעסקה שאישר אתמול דירקטוריון CIT - המניה קפצה ב-78%

יום המסחר בוול סטריט התנהל הערב באווירה אופטימית, כשהמשקיעים מעודדים מהעסקה שאישר אתמול דירקטוריון CIT, במסגרתה בעלי האג"ח יעבירו לחברה מימון חירום בהיקף של 3 מיליארד דולר.

המסחר נחתם בעליות שערים בולטות: דאו ג’ונס עלה ב-1.2% לרמה של 8,847 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.2% לרמה של 1,909 נקודות, ומדד S&P 500 התחזק ב-1.1% לרמה של 951 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן ירדה ב-0.066% לרמה של 3.585%.

בגזרת המקרו: מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה ביוני זה החודש השלישי ברציפות - עלייה תלת-חודשית ראשונה מאז שנת 2004, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. המדד, אשר משקף את התחזית הכלכלים לשלושה עד שישה החודשים הבאים, עלה בחודש שעבר ב-0.7% - יותר מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.5%. עם זאת, העלייה היתה בשיעור מתון יותר לעומת החודשיים הקודמים, לאחר שהמדד עלה ב-1.3% במאי וב-1% באפריל.

אנליסטים של גולדמן סאקס העלו היום את תחזיתם למדד המניות S&P 500, והעריכו כי שיפור ברווחי החברות בארה"ב יגרמו למדד לרשום במחצית השנייה של השנה את העלייה החצי שנתית החדה ביותר מאז 1982. כמעט מחצית מהחברות הגדולות בארה"ב סבורות כי הגרוע מכל מאחוריהן, אך על אף הסימנים להאטה במיתון, רוב החברות המשיכו לצמצם הוצאותיהן ונמנעו מגיוס עובדים ברבעון השני של השנה, כך עולה מהסקר הרבעוני שערכה האגודה הלאומית לכלכלה עסקית בארה"ב (NABE).

45% מ-102 החברות הגדולות שנסקרו על ידי האגודה אמרו כי הן סבורות שבמחצית הראשונה של השנה הגיעו הכנסותיהן לתחתית, בעוד ש-41% מהחברות צופות כי הכנסותיהן יגיעו לתחתית במחצית השניה של השנה. תחזית התעסוקה של החברות היתה אמנם שלילית, אך 18% מהן אמרו כי הן צפויות לגייס עובדים במחצית השניה של השנה - השיעור הגבוה זה יותר משנה.

גשם של דו"חות

עונת הדו"חות בעיצומה: מחר יפרסמו שתי ענקיות טכנולוגיה את דו"חותיהן. הראשונה היא ענקית האינטרנט יאהו והשנייה היא ענקית המיחשוב אפל. יאהו רשמה ברבעון הראשון רווח של 101 מיליון דולר, ואילו אפל רשמה רווח של 1.2 מיליארד דולר.

באותו היום יפרסמו את דו"חותיהן גם ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה, חברת תרופות מרק ורשת בתי הקפה סטארבקס. הלילה לאחר תום המסחר תפרסם טקסס אינסטרומנט את דו"חותיה הכספיים לרבעון.

במסדרת עסקת CIT, אחד מבנקי ההלוואות המובילים בארה"ב לעסקים קטנים ובינוניים, יקבל הבנק 3 מיליארד דולר מבעלי האג"ח הגדולים שלו, בריבית התחלתית של 10.5%, במטרה לתת לו ארכה של מספר שבועות לארגון המרה של החוב למניות. העסקה אורגנה על ידי ברקליס קפיטל.

אלביט מערכות חתמה על הסכם לרכישת הנכסים של בי.וי.אר מערכות בתמורה לסכום של 34 מיליון דולר. בי.וי.אר נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 23 מיליון דולר. המחיר כפוף להתאמות חשבונאיות והשלמת העיסקה תלויה במילוי מספר תנאים, כולל קבלת כל האישורים הנדרשים על פי חוק.

סרגון פרסמה הערב את דו"חותיה הכספיים: בשורה העליונה סיימה סרגון את הרבעון השני של 2009 עם הכנסות של 42.2 מיליון דולר - ירידה של כ-24% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008. בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי של סרגון ב-233 אלף דולר בלבד או סנט אחד למניה. זאת, לעומת רווח של 15.5 מיליון דולר או 42 סנט למניה ברבעון המקביל. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 4 סנט למניה כך שהחברה החמיצה את תחזיות השוק גם בשורה התחתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully