וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 6: בשוק הנדל"ן כבר גזרו את הסרט

אריק מירובסקי

21.7.2009 / 11:52

חיבור אזור לציר תחבורה מרכזי מעלה את שווי הנדל"ן. ביישוב להבים שבנגב, שכביש 6 מגיע סמוך אליו, ושבאחרונה נפתחה בו תחנת רכבת, קפצו מחירי הקרקעות בלמעלה מפי 2

חיבור קטע 18 בכביש 6 לכביש ואדי מילק מחבר בבת אחת את החלק המערבי של עמק יזרעאל והגליל המערבי למרכז ודרום המדינה.

תושבי יקנעם, קרית טבעון, רמת ישי וכרמיאל, כמו גם זכרון יעקב ויישובי חוף הכרמל, יחסכו לעצמם את ההמתנה בפקקים המייגעים של צומת פורדיס, בדרך לעלות על כביש החוף, רק כדי לעצור בפקקים באולגה, בבית ינאי ובמכון וינגייט. האזור המרכזי והמזרחי של העמק והגליל - שכולל את עפולה, נצרת, צפת, טבריה וקרית שמונה - כבר חובר לקטע הקודם של הכביש, שהגיע לוואדי ערה.

חיבור של יישוב לכביש מהיר חדש או לתחנת רכבת, או הפיכתו לנגיש בכל אמצעי אחר שהוא, גורמים לעליית שווי הנדל"ן שבו. עם זאת, קשה מאוד לבודד את רכיב הנגישות משאר הגורמים שמעלים את מחירי הדירות באותה סביבה - בייחוד במציאות העכשווית, שבה שוק הנדל"ן "משתולל".

דוגמה מהעבר הקרוב: ביישוב להבים שבנגב, שכביש 6 מגיע סמוך אליו, ושבאחרונה נפתחה בו תחנת רכבת, קפצו מחירי הקרקעות מכ-350 אלף שקל לחצי דונם לפני שלוש שנים ל-650 אלף שקל כיום. מדובר בעלייה דרמטית של 85%, ואולם יש לזכור שלהבים לא חוברה רק לכביש, אלא גם לרכבת, וכן הביקושים ביישוב גדלו בלי קשר לנגישות המשופרת, עקב הקמתה המתוכננת של עיר הבה"דים.

גם ביקנעם, היישוב העירוני הסמוך ביותר למוצא הצפוני החדש של כביש 6, נרשמו עליות מחירים משמעותיות בשנים האחרונות. קוטג'ים שעלו ב-2005 בסביבות 800-850 אלף שקל עולים כיום 1.4-1.5 מיליון שקל - עלייה של 75%. נהוג לייחס חלק גדול מעליית המחירים לביקושים מצד העובדים בפארק ההיי-טק המקומי. בשני המקרים, בלהבים וגם ביקנעם, רוב עליות המחירים נרשמו הרבה לפני החיבור לכביש 6, משום ששוק הנדל"ן אינו ממתין לגזירת הסרטים, אלא מגיב לפרויקטים כבר בשלבים הראשונים של סלילתם. רק חלק קטן מעליית המחיר מיוחס להשלמת הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully