וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפים נוספים להונאת מיידוף?

25.7.2009 / 11:37

לפי החשד, מיידוף ושני נוכלים נוספים גנבו יותר ממיליארד דולר מחשבונות פנסיה אישיים שנוהלו על ידי פייסרב. לא ברור מדוע הרגולטורים אינם בוחנים מדוע בחרו כל ה-3 להשתמש באותה חברת ניהול חשבונות פנסיה

שלוש הונאות פונזי ללא כל קשר ביניהן, בהן הונאת מיידוף, רוקנו יותר ממיליארד דולר ממאות חשבונות פנסיה אישיים שנוהלו על ידי חברה פיננסים אחת - פייסרב (Fiserv). לכל הפחות, צירוף מקרים זה אמור להיראות כתעלומה ששווה לחקור, בין היתר כיוון שפייסרב היא חלק מענף חשוב שאמור לשמור על חסכונות הפנסיה של האמריקאים הרחק מהישג ידם של נוכלים כמו מיידוף. אך עד כה אף אחד מהתובעים ב-3 ההונאות בוחנים מדוע בחרו השלושה לנווט את כל לקוחותיהם לחברה אחת.

פייסרב הייתה בעבר אחת החברות הגדולות בתחום חשבונות הפנסיה האישיים (IRA), עד אשר מכרה את הפעילות בשנה שעברה. החברה היא עדיין ספקית שירותים גדולה בתחומי טכנולוגיות בנקאות ואשראי. החברה טוענת כי אין להטיל עליה את האשמה על ההפסדים שסבלו לקוחותיה בגין הונאות פונזי. אך השקט היחסי מצד הרגולטורים של ענף השירותים הפיננסיים, מעיד כמה מועטה תשומת הלב שהם מקדישים לפיקוח על ענף שאמריקאים מניחים כי הוא מגן על חסכונותיהם.

מיידוף לא היה הנוכל היחיד שגנב כספים באמצעות יחידות שונות של פייסרב. גם לואיס פרלמן, בעבר מנהל להקות ה"בקסטריט בויז" ו"אנסינק", שנשלח לכלא בשנה שעברה לאחר שהורשע בהונאת ענק שניהל באמצעות טרנסקונטיננטל איירליינס, גנב כספים מחשבונות פנסיה בפייסרב. דניאל הית, הורשע בשנה שעברה לאחר שהונה קשישים יראי דת שהגיעו לסמינר שלו בשל ההצעה לארוחת צהריים בחינם.

כל השלושה ניצלו חשבון פרישה בניהול אישי, שאינו משקיע אך ורק במניות, אג"ח וקרנות נאמנות, כפי שמקובל בתחום חשבונות הפרישה. בעל חשבון שכזה בוחר בעצמו את ההשקעות, שיכולות לכלול כל דבר. המשקיע סומך לאחר מכן על החברה כי תבצע את הוראות המסחר, הרכישות, והאדמיניסטרציה.

לפי ראיונות ומסמכי בתי המשפט, מיידוף, הית ופרלמן הורו ללקוחותיהם להשתמש בפייסרב כחברת שירותי חשבונות הפנסיה שלהם. "זו הייתה החברה היחידה עליה מיידוף המליץ", אמר פיטר מושקוביץ, אחד מעשרות קורבנותיו של מיידוף שהופנו לפייסרב. "הוא אמר כי הוא מוכן לעבוד אך ורק עם פייסרב", הוסיף. כמיליארד דולר מהונאת מיידוף רוקנו מחשבונות פנסיה שנפתחו בפייסרב. הית ופרלמן גנבו מאות מיליונים נוספים מלקוחות פייסרב.

דוברת החברה, ג'ודי ויקס, טוענת כי כל תביעה נגד החברה בגין הפסדים בהונאות אלו אינן מבוססות. "פייסרב מתכוונת להתגונן בנחישות נגד הטענות בתלונות שהוגשו נגדה. איננו יועצי השקעות, ואיננו מייעצים לבעלי החשבונות שלנו אילו השקעות לבחור עבור חשבונות הפנסיה שלהם. החוזים עמם מבהירים זאת", אמרה.

אך התביעות אינן טוענות כי פייסרב הובילה את לקוחותיה לבצע השקעות אלו. במקום זאת, הם טוענים כי פייסרב כשלה בביצוע חובותיה החוזיים וחובותיה כנאמן של חשבונות הפנסיה, וכשלה בהגנה על החשבונות מהונאה. בין היתר, קורבנותיו של הית טוענים כי פייסרב פירסמה הצהרות לא מדוייקות שהסתירו את אי פרעון החובות שמכר להם. לקוחות מיידוף מעוניינים לדעת כיצד החברה לא ראתה כי מעולם לא נרכשו מניות עבור חשבונותיהם. ויקס טוענת כי מדובר בחובות שהחברה מעולם לא התחייבה אליהם, שהיו באחריות הלקוחות עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully