וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה סוגרת מפעל בארה"ב

מיכל רמתי

25.7.2009 / 17:24

יצרנית המכוניות היפנית נערכת לסגירת המיזם המשותף שלה עם GM בקליפורניה המעסיק 4,550 אנשים

הרגע שטויוטה חששה ממנו הגיע: יצרנית המכוניות היפאנית נערכת לסגירת מפעל מרכזי, לראשונה ב-73 שנות קיומה של החברה. המפעל המדובר הוא מיזם משותף עם יצרנית המכוניות האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM).

טויוטה נערכת למגעים לפירוק המיזם המשותף שלה עם GM, ניו יונייטד מוטור מניופקצ'רינג, המעסיק 4,550 אנשים בקליפורניה, לפי דובר טויוטה, פול נולסקו. GM עזבה את המיזם כחלק מהארגון מחדש שעברה במסגרת פשיטת הרגל שלה בחודש שעבר. החלטה סופית לגבי גורל המפעל תתקבל באוגוסט, לאחר תום המגעים בין טויוטה לגוף האחראי על פירוק נכסי GM.

סגירת המפעל מהווה שינוי מדיניות עבור טויוטה, שהגנה על מפעלים ומשרות מפני קיצוצים גם בתקופות פחות טובות בעבר. טויוטה מתגאה ביכולת להתמודד גם עם עודפים במלאים, שמסייעים בהתמודדות עם ביקוש מוגבר עתידי. לדברי החברה, לא פיטרה עובדים קבועים מסיבות פיננסיות מאז 1950. אך טויוטה גם לא רשמה הפסד במשך כמעט 60 שנה, דבר שהשתנה בשנה האחרונה – החברה הפסידה 4.6 מיליארד דולר בשנת הכספים האחרונה, שהסתיימה במרץ.

סגירת המפעל מגיעה בתקופה קשה עבור קליפורניה, הנמצאת במשבר תקציבי עמוק. בכירי ממשל במדינה, ביניהם המושל ארנולד שוורצנגר, קראו לטויוטה להציל את המפעל. לפי ארגון איסט ביי אקונומיק דוולופמנט, סגירת המפעל עשויה להשפיע על כ-30 אלף משרות.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully